Nordisk/Skandinavisk gemenskap

Diskussion i 'Bodegan' startad av Maria Johansson, 9 januari 2014.

  1. Maria Johansson

    Maria Johansson Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2014
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Funderar på att bli medlem i en av de klubbar som finns I Torrevieja med omnejd. Vet ej vilken skandinavisk/nordisk förening jag bör välja.... Har de olika inriktningar pga intresse eller är de hänvisade till specifika områden? Jag är intresserad av en aktiv förening som ger en lite ny energi och intressen. Välkomnar tips!
     
    Last edited: 9 januari 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det är väl lätt att gå igenom deras hemsidor för att få en uppfattning. Och sen kanske knalla dit och fråga mer...
    Fn är jag medlem i Aktivitorrevieja, en ideell (=gratis) förening som har många olika aktiviteter på agendan. Kan rekommenderas. De andra vet jag för lite om, dvs Más Amigos (svensk); Club Nordico (nordisk) och det finns även en norsk och finländsk klubb...
     
  4. Maria Johansson

    Maria Johansson Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2014
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Hemsidor

    Tackar för svaret!
    På deras hemsidor, de som har, ser allt så bra ut men ville veta lite "äkta" information från de som har erfarenhet från den verkliga organisationen och dess medlemmar....Men vad som är viktigast är att vara positivt inställd och bjuda lite på sig själv, så har man det roligt vad eller var man än befinner sig, eller hur?;:;;)
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Då kan jag berätta lite om Aktivitorrevieja. Jag har varit på deras träffar på Bar Carlos några gånger (eftersom jag mestadels bor i Sverige). Och deltagit klubblunchen vid enstaka tillfällen. Det jag kan säga om klubben är att det har alltid varit god stämning och alla medlemmar har tagits emot hjärtligt och välkomnande. Sen finns det en mängd aktiviteter som man kan delta efter ork och intresse. Dock är de igång under vinterhalvåret, dvs då de flesta medlemmarna är på plats. Under sommaren inte så mycket.
    Det roliga, tycker jag, är att man lär känna folk som man kan heja på på gatan och kanske ta en fika "ex tempore" när man möts någonstans. Det blir ett naturligt socialt nätverk, vilket är viktigt speciellt utomlands, där man inte har sin familj och släkt nära alla gånger.
    Jag glömde att säga det finns även de nordiska kyrkorna som alla har olika aktiviteter, mest under vintern. T ex Norska sjömanskyrkan har en stor bibliotek och efter gudstjänsten har man kyrkkaffe då man träffar folk och pratar. De befinner sig i Siesta.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Om man bor i Orihuela Costa, får man vara med i Aktivitorrevieja då eller har de egen förening?
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Stef!
    Klubben startade för några år sen som en singelklubb
    av Monica som är ordförande. Oberoende och gratis som
    ett komplement till dom stora betalklubbarna.
    Sen ändrades det till att alla kunde komma oavsett "civilstånd" :)
    Nu börjar det bli många medlemmar, 400?. Tror inte det har
    nån betydelse var man bor. Jag är inte med så jag vet inte säkert.

    Det är bara att gå dit en onsdag kl 18 på Bar Carlos på Santa Petra 1
    Varannan onsdag lunch på nån restaurang kl 14.
    Det var möte på Bar Carlos denna vecka som är jämn (2)
    så skriv upp det så vet ni när det är nästa gång.
    Varannan vecka alltså. Är man med så får man mejl på allt
    som är på gång inkl protokoll.

    Chao P :sol:
    PS. Klubben heter Klubb Torrevieja, Aktiv i Torrevieja är en hemsida DS.
     
    Last edited: 11 januari 2014

Dela sidan

Laddar...