mobiltelefon

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Nalle, 1 oktober 2020.

  1. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    en tvärtom fràga.

    Jag behöver ett svenskt mobilnummer. gick in pà comviq och skulle beställa ett kontantkort, men av nàgon anledning fungerar inte mitt personnummer. Jag antar att det är för att jag är utskriven fràn Sverige, men jag har ju fortfarande svenskt personnummer.
    Nàgon som vet om det öht är möjligt att skaffa svenskt kontantkort fràn Spanien.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    enklast är att någon köper ett åt dig i Sverige, tror hen i butik kan registrera det med ditt personnummer och din tidigare svenska adrees.
    ett alternativ är att köpa av någon via tradera men då bör det vara en som orkar fixa omregistrering av namn.
    Om du inte bryr dig om vem som är registrerad på numret så kan jag skicka ett fungerande simkort som inte är överflyttat på mig...
     
  4. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    När du är utflyttad kan du inte registrera dig på ett svenskt nummer, inte ens om det är kontantkort.
    Möjligen om du köper ett oregistrerat svenskt kontantkort.

    När jag flyttade till Spanien skulle jag säga upp mitt fasta mobilabonnemang och flytta över mitt väl inarbetade nummer till ett kontantkort hos samma operatör. Åkte ner och överflytten skulle göras automatiskt, utifrån vad jag beställt, vid månadsskiftet ett par veckor efter ankomst. Men icke - de hade missat något i hanteringen. Och eftersom jag hade hunnit skriva ut mig från Sverige kunde de inte rätta till det.
     
  5. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Ska se om jag kan få tag i ett, återkommer imorrn
     
    Nalle gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750

    Det fàr du gärna göra
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    perfekt!
     
  9. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Fixat :)
     
  10. vanessamu

    vanessamu Ny medlem

    Blev medlem:
    9 september 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Det verkar för mig att om du har problem med numret, bör du titta på webbplatsen här https://oppna.info/info/3605/hur-faar-man-nytt-mobilnummer och läs mer information om spelen i artikeln som du kan prova där. Jag hoppas att detta kommer att hjälpa dig. Om något, titta där mer än någonting.
     

Dela sidan

Laddar...