La Mata

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Alicantina, 8 december 2015.

  1. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Jag har sett en lgh i La Mata(Los europeos) en 2:a på 50 kvm. Poolområde finns och den ligger 150 meter från stranden. Den kostar bara 58 000 euro och då undrar man ju varför den är så billig, ser ganska fräsch ut men det är klart den är begagnad. Någon som hört talas om det området i La Mata där gatorna har namn efter europeiska länder?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!

    Om det är bara ett sovrum så är det inte så billigt. Normalt pris
    där. Sen beror ju skicket och andra kriterier på om det är
    ett bra köp. Hiss är ju bra om det finns om det inte är på nb. Läget är absolut
    bra tycker jag utan att veta vilken gata.
    Sol på balkongen? Om balkongen är mot havshållet så är det morgonsol
    har jag för mig - om inget skymmer.

    Chao P :sol:
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det låter ganska mycket i mina öron. En väninna köpte en lägenhet med tre sovrum (ca 90kvm) till samma pris. Visserligen förra året och i Torrevieja centrum men ändå...
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    I mina ögon/öron är det läget som gäller prismässigt :)
    150 m från stranden är det ju ofta högre pris.
    I Torre kan man ju hitta jättebilliga med flera sovrum men
    knappast så nära stranden möjligen utan hiss.
    i La Mata by nära stranden går det oftast inte att få billigt.

    Chao P jul3
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    La mata är lite finare strand har jag hört och därför mer populärt än Torrevieja. Allt annat jag sett där är dyrt så därför jag undrar varför den här urbanisationen är billigare. Räknar med att pruta och tänker att man kanske betalar 45000-50000 till slut.
     
  8. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Det är två små balkonger, lite havsutsikt och sol hela dagen. Sydläge
     
  9. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    La Mata är toppenfint sommartid, även om jag hört att dom har vissa problem med vattenströmmar som kan dra ut badfolket en bit till havs så tycker jag beachen är kanon,,, var där och fikade för ca 14 dagar sen och då kändes byn lite väl tom nästan ödslig,, vilket var en rejäl kontrast mot i somras,,,
     
  10. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Vi har fler vänner som har boende i La Mata, dom älskar det.
    Själv tycker jag det var lite överskattat om jag ska vara ärlig, väldigt fin strand. Dock får jag inte den den där rätta känslan som jag vill ha.
    Men alla är vi olika
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja alla är vi olika. Jag gillar verkligen La Mata som är som en liten
    egen stad med egen marknad, stor fin plaza, kyrka, kommunhusfilial och
    otroligt fin strand. Men La Mata har ju så många "förorter" som folk
    gillar också. Runt Torre Marina tex. Och Cabo Cervera.
    Det är ju mindre folk på vintern men det är det ju överallt utanför
    större tätorter. Men jul snart och då blir det liv i luckan :)

    Chao P jul3
     
  13. Felde

    Felde Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2015
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    0
    hmm, har du tittat på La Zenia? mycket fin strand, och där har du även Zenia Boulevard, regionens största köpcentrum med ett hundratal butiker, såväl som resturanger och barnområde som är öppet iallafall förbi 24 (när vi var där).

    som ett alternativ till La Mata tänkte jag :)
     
  14. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej jag håller med dig men priserna är mycket högre här:tummenupp:
     
  15. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Det verkar jättefint i la zenia och har sett mycket prisvärda bostäder där. Det är synd att det tar en timme att resa från flygplatsen bara.
     
  16. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Ett starkt tips är ju att du besöker områdena du funderar på. Det handlar ju bara om max 25-30 minuter extra att köra bil. Det viktigaste är väl att känslan är rätt.

    Om du räknar från Alicante/Elche flygplats alltså.
     
    Last edited: 9 december 2015
  17. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    kanske ett alternativ men kolla backen upp från stranden, nog så dryg utan bil men med parasoll, stolar, barn,,,,, och övrigt utbud när man tröttnat på La Zenia,,,
    en ide är att du skriver ner vad som är prio för er och sen anlitar en bra mäklare som kan områdena så slipper ni kanske en del fällor
     
    Last edited: 9 december 2015
  18. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej åk motorvägen AP7 så går det mycket fortare 332 är det långa köer sommar tid :tummenupp:
     
  19. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Är det inte jättedyrt att hyra bil? Eller köper folk en bil för att ha när man är därnere? För min del som kommer resa med 3 barn själv så är det skönt att ha nära. Annars först sitta på flyg nästan 4 timmar och sen sedan 1 timme till med buss/taxi. De två större tjejerna är inga problem men kan bli jobbigt för min 2 1/2 åring. Angående lgh i La Mata som jag sett så är det nära havet och har poolområde och nu är den sänkt till 50 000 och sedan kan jag nog pruta oxå. Men den är inte alls säker då den har träkarmar för balkongdörr och fönster, samt ingångsdörr i trä ut mot loftgång. Känns som det är fritt fram för tjuvar där. Ägaren säger dock att de aldrig haft problem med inbrott där. Kan man sätta upp säkrare dörr och galler för fönstren kanske?
     
  20. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det kan du säkert. Och det behöver inte kosta skjortan. Jag bytte fönster mot tvåglasrutor med aluminiumkarmar. Fast jag hade velat ha träkarmen kvar men de var genomruttna. Återstår att byta ytterdörr. Sen kan man skaffa galler i fönster och dörr om man önskar det.
     
  21. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    bil är inte så dyrt, ex.vis så kan du kolla via Norwegians hemsida eller googla på bilhyra Alicante,, men tänk på att allt kostar extra som t.ex. barnstol
    ett tips kan ju vara:
    det finns en direktbuss fr. flygplatsen till Torrevieja som går varannan timme, kanonbra direktbuss så du kanske ska kolla på boende inne i stan eller på gångavstånd så slipper du krångliga byten osv,

    vi köpte bortåt La Rosaleda,och det tar 15-20 minuters lugn promenad till/från busshållplatsen, via Los Locos beachen så man får en första/ sista glutt av havet och i dom områdena är det mycket året runt boende, bra utbud på restauranger osv, och framförallt nära beachen.

    Lycka till
     
    Last edited: 10 december 2015
  22. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Vill du inte hyra bil varje gång så skulle jag tipsa dig om att komma områden lite närmare busstationen. Rosslades som Linkan nämner är väldigt trevligt, Calas Blancas likaså.
    Plus att det är närmre Torrevieja centrum om man gillar det.
     
  23. Emmisdemmis

    Emmisdemmis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    18 mars 2013
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej,
    Högsäsong, som är i juli och augusti är det väldigt dyrt att hyra bil.
    Lågsäsong bättre priser.
    Vi funderar på att köra ner en bil, då vi lägger åtskilliga tusenlappar på hyrbil varje sommar.
    Om du vill kunna vara utan bil, rekommenderar jag som ovan, närmre stan.
    Eller livsmedelsbutik och restaurang nära.
    Nu har vi barn, och behöver aktivera oss.
    Men mina föräldrar som lånar vårt hus klarar sig utan bil i Rosaleda- området där vi bor.
    Lycka till, hälsar Emma :sol:
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...