Lära sig spanska

Diskussion i 'Spanska språket' startad av Solen, 7 december 2014.

  1. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hola a todos!
    Jag har en privatlärare i spanska som jag varmt kan rekommendera till fler kunskapstörstande här i Torrevieja. Hon är redo för några nya elever efter nyår och håller till i sitt hus i Aguas Nuevas.
    Jag vill inte sätta ut hennes telefonnummer här men hör av er så förmedlar jag kontakt med henne.

    God Jul

    tomtejul
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    .
     
  4. Sds2490

    Sds2490 Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Solen, jag är sugen på att lära mej spanska och har varit i kontakt med Königin i Torrevieja.
    Har du någon prisbild?

    //sds2490
     
  5. sportgarage

    sportgarage Medlem

    Blev medlem:
    11 december 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag kan rekommendera en tjej i Fuengirola för er som finns här i närheten, hon tar 12 EUR/timme. Jag kan förmedla hennes nummer.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Sds2490
    Hon tar 50 E i månaden för 12 lektioner á 2 tim (3 ggr per vecka) så man får mycket tid för pengarna. Dryga 2 E per timme om jag räknat rätt nu, har inte tänkt på det sättet förut.

    Solen
     
  8. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Individuellt eller grupp? Om grupp hur många personer?
    Vilken litteratur används? Tycker du att tre ggr per vecka är OK?
    Har läst en nybörjarkurs som gick två ggr per vecka, måndag och torsdag, tyckte emellanåt det var svårt att lära in läxorna på de få dagarna mellan kurstillfällena. I synnerhet mellan må och torsdag där man bara hade två läsdagar.
    Verkar intressant. Bra pris!
    Vilket språk kommunicerar vi på?
     
    Last edited: 17 december 2014
  9. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej myramis.
    Vi är fyra stycken men vet att hon tar sig an privatlektioner också. För min del så tycker jag att det fungerar bra med tre ggr per vecka men det är säkert möjligt med två ggr också.
    All kommunikation sker på spanska.
     
  10. carolin

    carolin Ny medlem

    Blev medlem:
    8 februari 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Solen!
    Detta var ett tag sedan. Vet du om hon ff är intresserad av att ta elever? Eftersom spanskan lämnar en del att önska undrar jag vilket språk man använder om man ringer henne? :)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Carolin.
    Jag ska fråga henne i morgon då jag har lektion om hon har tid för någon mer elev.
    Har hon det så skulle jag kunna hjälpa till vid första kontakten.

    Saludos
     
  13. carolin

    carolin Ny medlem

    Blev medlem:
    8 februari 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Tusen tack snälla! Har funderat på språkskola men tror mer på privatlektioner. graciass
     
  14. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Carolin
    Hon kan ta emot dig också, men du måste nog starta rätt omgående då hon har flera som vill börja.
     
  15. carolin

    carolin Ny medlem

    Blev medlem:
    8 februari 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag kommer att vara där fr.om första veckan i oktober och kan börja omgående efter det. Har du lust att höra med henne om det skulle kunna funka? Vilket språk kommunicerar man med inledningsvis? Tack på förhand. :tummenupp:
     
  16. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej

    Jag ska höra med henne.
    Hon pratar bara spanska men det är inget problem konstigt nog, hon har startat från noll med flera stycken och det har fungerat bra.
    Jag kan nog hjälpa dig när du träffar henne första gången om du vill.
     
  17. carolin

    carolin Ny medlem

    Blev medlem:
    8 februari 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Solen!
    Hur har det gått? Kan hon ta emot mig i början av oktober? Vi ska köra ner, så jag tror vi är framme 5 eller 6 oktober, så jag skulle kunna börja den veckan. Jag är tacksam för all hjälp och även om du hjälper mig med första kontakten. Kan LITE spanska, så inte helt på noll. :giggle:
     
  18. Solen

    Solen Ny medlem

    Blev medlem:
    1 februari 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Carolin
    Hon har mycket men det lät som att hon har planerat in er, ska tala om för henne att ni kommer en vecka in i october ungefär.

    Kör försiktigt
    (tar 32 timmar och tjugo minuter ner från Uppsala men då är man trött en vecka efteråt så det är inget att rekomendera)
     
  19. carolin

    carolin Ny medlem

    Blev medlem:
    8 februari 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så mycket Solen! Jag ser fram emot detta, men det blir bara jag. Min käre make är inte modig nog att prova i nuläget. Hur kontaktar jag henne eller dig när jag kommer fram? :sol:
     

Dela sidan

Laddar...