katthotell

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Minerva, 9 januari 2013.

  1. Minerva

    Minerva Medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2011
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    20
    Finns det något bra katthotell i Alicante eller Torrevieja? Helst också i-vid Malaga och på Teneriffa. (Jag har inte bestämd mig än vart jag kommer att bo.)

    Helst med en webbsida, så att man kunde förboka innan mam kom till Spanien.

    (Jag tänker ta katter med när jag skulle flytta till Spanien, men då behöver de någonstans att bo innan jag hittar bostad och det vet man inte hur länge skulle ta).

    Tack.:)
     
    Last edited: 10 januari 2013
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Hej Minerva, kul att se att du är tillbaka! :) Spännande att du flyttar under året till Spanien, du måste sakna det varma vädret från Belize va? Är katterna därifrån?

    Ha det gott, berätta vilken plats du sen bestämmer dig för!
     
  4. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Hej !
    Detta har vi använt för några år sedan, ligger ute på landet en dryg mil från Torrevieja http://www.felinefriendscathotel.com
     
  5. Minerva

    Minerva Medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2011
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    20
    Tack, Maarli, det låter lovande. :)

    Mina katter, Patrick, är från Puerto Rico (den karibiska, inte den kanariska) men de älskade Belize också. Djungeln bakom fönstret, med alla fåglar och allt liv, är ju alltid spännande när man sitter inne och behöver inte riskera att bli uppäten av en kobra eller en viper. Puertorico var ju inte ens hälften så vild. ;-)

    De trivs i Sverige också. När första snön föll satt de i fönstret som inmurade... och smet ut vid första tillfället, men där blev de nog snabbt kalla om fötterna, ty de stannade i mitten av blomrabatten under balkongen och bad mig med hjärtskärande ljud att plocka upp dem och ta de hem, där de sedan slickade sina stackars tassar ganska länge... och verkar ha tappat lusten att utförska snö på nära håll :) (De är inne katter).

    Jag är tillbaka, längtar efter värmen och tänker flytta till Spanien i höst - åtminstone på försök, ty tyvärr upptäckte jag vid närmare studier att det spanskt-amerikanska dubbelbeskattningsavtalet är inte fördelaktigt för mig: Spanien skulle beskatta mina amerikanska pensionsinkomster som är skattebefriade både i USA och i Sverige. (Något som de flesta svenskar behöver inte bekymra sig om.)

    Malta och Cypern är de enda varma EU länderna där jag skulle kunna undvika beskattningen av den delen av inkomsten som är skattefri i USA.

    Så, att bo i Spanien skulle kosta mig åtskilliga tusenlappar ( i euro) som jag inte behöver betala i en del andra länder.. :-((( Men jag skall pröva i alla fall i höst - om det blir för dyrt att bo i Spanien pga skatter, är ju Malta inte långt borta. Fast jag föredrar Spanien.
    Vet inte om katterna gör det, ty de tiger om saken. ;-)
     
    Last edited: 10 januari 2013
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Minerva!

    Måste du skriva ut dig från Sverige då. Du kan ju
    bo i Spanien 183 dagar ( hm och lite till hur rymligt samvete man har...:cheeky)
    men det som fattas i så fall är en rejäl försäkring...
    Kanske blir dyrare med den än skatt?

    Kram P :sol:
     
  8. Minerva

    Minerva Medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2011
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    20
    Preciosa, tack för din omtanke :). Jag är ju ändå - helt lagligt - skriven i USA som permanent resident oberoende om jag är också permanent resident i Sverige eller något annat land, eller inte (för där är lagen annorlunda: har man permanent uppehållstillstånd kan man behålla det trots att man flyttad till ett annat land, om man besöker USA minst en gång per år och har någon annan anknytning) och har amerikanskt pensionärs sjukförsäkring ... men den är både himla dyr ... och urusel, så jag funderar att bli av med den, ty den kan endast användas i själva USA.

    Lol, jag kanske kunde vara skriven i Malta och bo där 180 dagar om året och resten någon annanstans... men det blir med äldern svårare och svarare att ständigt frakta rund både katter, som också börjar åldras, och allt annat. Uff.
     
    Last edited: 10 januari 2013

Dela sidan

Laddar...