Var nyss på semester på Gran Canaria, lite utanför puerto rico, och fastnade rejält.
Har sedan tidigare velat ha en bostad där nere som sommarhus och om sisådär 40 år som permanent boende!
Kollat priser på hus och tycker det ligger lite väl högt, men pratade lite löst med taxichufförer och annan personal om att köpa en tomt/mark och bygga själv, då "jag" har alla kunskaper som behövs. (Arbetslös snickarkompis )
Hur funkar detta rent praktiskt med bygglov mm?
Vad ligger tomtpriserna på? behöver absolut inte ligga 10 meter från stranden!
Är det svårt och dyrt att dra el och vatten?
Har tänkt mig göra ett väldigt enkelt hus, likt hotellstandard på golv, väggar och tak, till att börja med i alla fall, då det som sagt i ungefär 40 år till bara ska användas som semesterbostad några ggr om året!
Har 1000 frågor egentligen men nöjer mig här och hoppas på svar
MVH Peter Mattsson spainsmile
Har sedan tidigare velat ha en bostad där nere som sommarhus och om sisådär 40 år som permanent boende!
Kollat priser på hus och tycker det ligger lite väl högt, men pratade lite löst med taxichufförer och annan personal om att köpa en tomt/mark och bygga själv, då "jag" har alla kunskaper som behövs. (Arbetslös snickarkompis )
Hur funkar detta rent praktiskt med bygglov mm?
Vad ligger tomtpriserna på? behöver absolut inte ligga 10 meter från stranden!
Är det svårt och dyrt att dra el och vatten?
Har tänkt mig göra ett väldigt enkelt hus, likt hotellstandard på golv, väggar och tak, till att börja med i alla fall, då det som sagt i ungefär 40 år till bara ska användas som semesterbostad några ggr om året!
Har 1000 frågor egentligen men nöjer mig här och hoppas på svar
MVH Peter Mattsson spainsmile