Internet i Ipaden?

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av matte61, 2 november 2013.

  1. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi funderar kring inkoppling av internet i vår lägenhet... Flera olika lösningar finns ju!
    Så länge vi inte tänker oss att hyra ut kommersiellt så känns det som vi vill ligga så lågt i kostnader som möjligt för att kunna surfa när vi själva är där nere! Det kostar ju en hel del att sitta på wifi-krogar också!! :)

    Nu har vi börjat tänka oss att använda oss av Ipaden eller någon annan sorts surfplatta som det går att köpa ett kontantkort till, tex av Orange eller Movistar... Detta kontantkort blir då enbart för till för surf.

    Frågan som vi vill ställa är om någon vet hur mycket man kan surfa för om man köper ett kort för tex 20 euro... Hur länge räcker pengarna? Vi är mest ute och surfar, söker lite information, lägger ut bilder och hålla kontakt med anhöriga. Är det någon som vet?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lars at Ejgde

    Lars at Ejgde Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har ett sådant simkort till min platta. Använder Yoygo och betalar €20 per månad och får då 500 Mb.

    Jag upplever det som väldigt lite. Dom går åt väldigt fort och det går inte att fylla på mer Mb förren nästa månad.

    Detta är alltså ett kontantkort utan abonnemang. Det finns andra sorters sim-kort men då med abonnemang och man får betala året runt, även när man inte är i spanien. Kräver dessutom ett bank-konto med autogiro och en del annan byråkrati.

    Jag brukar läsa lite svenska tidningar, mejl och ibland skype med familjen. Förbrukar mina Mb på drygt en vecka....

    L
     
  4. stasse

    stasse Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13
    Vodafon har kontantsurf för 40€ per månad och 2 GB och det
    går att fylla på när man vill.
    Inte billigt men har fungerat utan problem i 2 år och
    har väldigt bra täckning.
     
  5. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Om dere vil ha noe mer permanent så har Vodafon også et fast abbonement der man får ubegrenset nedlasting til 15 euro i måneden. (Ubegrenset er det like vel ikke, men holder i massevis til normal bruk). Er usikker på om det er samme pris på iPad som på telefon (som jeg har), men det er i alle fall 15 euro jeg betaler for dette i tillegg til det andre i telefonabbonementet. Men man må faktisk signere for 2 år på en slik kontrakt (var 18 måneder før). Helt greit for meg ettersom jeg er fastboende.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för svar :) blev några funderingar av detta ! varför måste man betala per månad? Ett kontantkort fyller man väl på när pengarna tagit slut på kortet? Är inte kontantkort utan abonnemang? Orange pratade jag med uppe vid Habaneras och då skulle jag kunna köpa ett kontantkort för 30euro som jag kunde fylla på med valfri mängd Euro för att kunna surfa... Eller fattade jag fel ?:)
     
  8. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag sonderade marknaden och köpte ett kontantkort till iPaden. Det visade sig att kontantkortet "lyckades" stänga av Internetdelningsfunktionen(med avsikt förstås). Sen var det jättekrångligt att fylla på och kortet bara "höll pengarna" i ett antal månader. Sen att det gick långsamt gjorde inte saken bättre.

    Tröttna totalt och skaffade 3Mbit/s med egen antenn på taket för 15€/mån. 60€ för installation och lika mycket för att låna antenn/router under abonnemangsperioden(som är enligt avtalet "så länge jag betalar månadskostnaden"). Fixade automatiska betalningar via Deutsche Bank/mitt spanska konto.

    Så nöjd nu:)

    http://sattvplus.com/index-2.html

    / Pedro
     
  9. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Visst kostar det i wifi-caféer. Det ska man naturligtvis väga mot vad det kostar att abonnera. Jag har under dessa år suttit på en locutorio och varit nöjd med det. Jag använder nätet ca 1 t/dag (ibland mindre, ibland mer) för en kostnad av 0.70€/t. Tycker det är billigt, samtidigt som jag bidrar till arbete för någon. Sen när jag flyttar dit permanent blr det säkert en annan femma.
     

Dela sidan

Laddar...