Hyra i Nerja

Diskussion i 'Nerja' startad av HelenPS, 17 mars 2014.

  1. HelenPS

    HelenPS Ny medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Söker làngtidsboende (1 àr i taget) att HYRA i Nerja med omnejd. ;:;;) Vi är en barnfamilj (10, 11 àr) sà vi vill inte bo mitt i smeten utan i ett lugnt, mysigt omràde, gärna med community pool. Vi vill ha 2 eller 3 sovrum och en altan som man kan sitta och äta pà. Ska vara i fint skick.

    Har ingen koll pà omràden ännu sà jag tar gärna emot tips.

    Kommer ner för att spana i början av april sà uppskattar alla tips :sol:

    Helen
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej.

    Här är en länk till en hyrsida, http://mynerja.com/rentals/nerja-long-term-rentals/ som sedan länkar vidare till många olika mäklare. Toppsida tycker jag.

    Vad gäller Nerja så kan man väl säga att många lugna områden ligger i uppförsbacke! Jag försöker alltså säga att det är lätt att gå ner till staden, men lite jobbigare att ta sig hem igen. Med bil, givetvis inga problem. Går i och för sig en rundbuss ca en gång i timmen, men tidtabell är något som de inte kan stava till. Jo på skyltarna förstås, men inte på bussen.

    Du får säkert fler förslag av bl.a. Uffetrader m. fl.

    Långtidshyra är i Spanien oftast 11 månader. Om man sen vill (och ägaren) kan man sedan förlänga. Egentligen skriva ett nytt kontrakt på 11 månader. Det har nåt att göra med att det är andra regler som gäller över längre tid. Ägaren har alltså svårt att säga upp om det finns längre kontrakt.

    Göran
     
    Uffetrader gillar detta.
  4. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    "Du får säkert fler förslag av bl.a. Uffetrader m. fl."

    - Hur kunde du veta det, Göran:)

    Vårt radhus, Las Flores de Burriana, kan nog vara något som passar er, Helen!
    Ja, du kan själv se på vår hemsida via länken nedan.

    Och det är som Göran skriver, 11 månaders avtal kan man som mest få till! Men de kan ju förnyas om så är...!

    Men...under sommaren, Juni-Juli-Aug-Sept så är det lätt att hyra ut på veckobasis. Med det vill jag säga, att priset per månad blir högre då, alternativt att man fördelar ut det under hela perioden. Så om någon hyr ut för tex 700 E under Januari månad, så får man in det per vecka i Juli...

    Att tänka på, för att sätta sig in o motpartens sida, dvs de som hyr ut! Hyr man ut på 11 månader, så stänger man även för hyresgäster som återkommer varje år vid samma period!

    Du får gärna mejla mig direkt om du vill Helen: [email protected]
     

Dela sidan

Laddar...