Hej Ellie, jag hyr bil i Torrevieja bland, och av serviceföretaget SunStar Rent A Car.
[email protected]
De uppger alltid totalbeloppet vid boknings-förfrågan, så inga extra avgifter vid hämtning. De har ingen eller en liten deposition och har alltid lägst dygnspris, när jag jämför min bokning. De tar t ex inget extra för två chaufförer.
Det är inte helt lätt att prisjämföra, man får verkligen tjata hos andra uthyrare för att få veta precis alla kostnader(försäkringskostnader och tillägg).
SunStar hämtar vid flyget dygnet runt, inget köande. Jag ser till att ha mina uppgifter som adress, telenr, körkortet redo, för kontrakt skrivs vid hyrbilen. Betalar kontant.
Var gärna specifik med önskemål, vid bokning. En vill ju ha olika storlek på bil, ev. bilbarnstol med, och ibland vill jag att de hämtar bilen i Torrevieja, ist f att jag ska lämna igen den i parkeringshuset på ALC.
Jag rek. även att man kollar vad man är försäkrad mot, när det gäller bilen.
När en hyr av andra som har kortläsare, kan det ju finnas hyrbilsförsäkring i kreditkortet.
Mrs Heike Navarro pratar ty, eng, spanska. Det går bra att skriva sin bokning på svenska, hon är väldigt språkintresserad