hjälp inför startandet av företag

Diskussion i 'Starta och driva företag i Spanien' startad av shilpa, 28 februari 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. shilpa

    shilpa Ny medlem

    Blev medlem:
    22 juni 2008
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad gäller för mig när jag ska starta ett litet tjänsteföretag här nere. Lokal behövs inte, det enda jag behöver är just startandet av företag och allt det innebär. Och vad pratar vi för pengar?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Djurjouren

    Djurjouren Ny medlem

    Blev medlem:
    24 mars 2008
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag hittade en redovisningskonsult och betalade honom 300 euro och då fixade han precis allt som finns, alla papper och hgrejor, skrev in oss i sjukvård och allt. Sen betalar jag 240 euro i månaden i skatt och sociala avgifter (det är minimiavgiften) och redosvisningskillen tar ca 50 euro i månaden för sitt jobb.


     
  4. Dagsdotter

    Dagsdotter Ny medlem

    Blev medlem:
    29 september 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Shilpa,
    När du nämner starta företag så bör man först ta reda på vad som passar dig bäst, Egen Företagare, Förening, Aktiebolag, Handelsbolag, etc. Dett i sin tur beror på din rörelse, vad du skall arbeta inom, ca fakturering, etc.

    Tex om du vill starta ett S.A. företag (Aktiebolag) så är minsta startkapitalet 3.006 euros, medans Egen Företagare inte kräver start kapital. Det bästa är dock att fråga en expert inom detta som kan orientera dig och komma med dom bästa lösningarna som passar dig och det du vill göra.

    Finna en expert där du kommer att bo brukar inte vara så svårt, fråga din omgivning så kan dom rekommendera.

    Lycka till!
     
  5. Dagsdotter

    Dagsdotter Ny medlem

    Blev medlem:
    29 september 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Shilpa. Hur har det gått för dig, har du kommit fram till något? Jag arbetar just nu som kundansvarig på ett företag som har redovisningskonsulter, skatte experter, företags konsulter, advokater, personal avdelning företag, etc. Vi har hjälpt många med att starta både små och stora företag inom olika områden, hotel & restaurang, barer, Mäklarfirmor, elektriker, skönhetsallonger, snickare, byggföretag, Call Centers, etc. Vi finns i Centrum av Fuengirola så om du vill/behöver kontakta mig så kan vi ta en titt på ditt företagsprojekt. Kontakt information finner du på www.cyclo.es Du kan fråga efter mig Johanna. Önskar dig lycka till och hoppas du kommer att trivas i Spanien.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...