Engelsk parabol-TV i Spanien

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av goranwint, 8 februari 2014.

  1. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Vill gärna veta hur det går uppe i Costa Blanca med den engelska sk. FreeWiev-TV via parabol. Enligt mina vänner i Mijas så försvann alla BBC-kanaler igår och enligt SES (Astra) så försvinner de andra, ITV och Channel 4 inom ett par dagar. Kvar blir eventuellt några reklamkanaler.

    Jag har själv ingen parabol efter flytten till Estepona, men har redan innan flytt hunnit skaffa IPTV samt kör en del kanaler genom datorn.

    Men som sagt, vore väldigt intressant att veta om den nya Astra satellitens "footprint" når CB.

    Den som har legitimt Skyabonnemang kommer givetvis inte att tappa Sky-kanalerna eftersom dessa ligger på andra transpondrar med större täckning.

    Göran:(
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Helt riktigt som du skriver. Jag har slingbox med svenskt utbud , men har tittat en del på det Engelska utbudet. Parabolen fanns i huset. En fråga nu är var skall man rikta parabolen för något annat intressant ....eller är det dags att plocka ner den ?
     
  4. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Jag funderade mycket på att rikta om den 1,5 metersantenn som fanns på terrassen i Mijas, men kunde inte hitta något intressant. Satellite Dave som bott i Mijas i många år hade heller inget förslag eftersom den inte skulle räcka till för Viasat/Canaldigital. Vår IPTV är med det kompletta utbudet (alltså alla sportkanalerna och Film) men tyvärr inte textat. Vi tycker att det är lättare att läsa engelska än höra den på vettig ljudnivå.

    Vill du ha en del engelska kanaler så har du ju BBCPlay samt ITVPlay där du kan se en hel del engelska serier. Gäller bara att övertyga dem om att du är i England. Du registrerar dig på ITV.s hemsida med mailadress samt en fiktiv engelsk adress. Ibland frågar programmet efter din postadress. Då kan du skriva in vilken engelsk postadress som helst. Detta gäller TV via datorn!

    Visstja! Du måste visa ett engelskt IP nummer. Om du har Google Chrome som browser så finns det en gratis-app som heter Mediahint. Hoppar in auutomatiskt när den behövs så inget krångel med av och på via VPN server och sånt. Vi kollar Heartbeat och Foyles War via den.

    Göran
     
    Last edited: 8 februari 2014
  5. AndersÖ

    AndersÖ Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi har Skys fria kanaler på Mallorca och BBC flyttade i torsdags till den nya satteliten Astra 2E vilket fungerade utan problem för oss med 1,8 meters parabol.
    För information om Astra och de engelska kanalerna titta här.

    Anders
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Snyggt. Grattis
    Göran
     
  8. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej vi betalar och får en anonym ip. adress så vi kan se via ipaden och till tvn,funkar jättebra :)
     
  9. lefo1

    lefo1 Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2009
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11
    Bra tips! För övrigt, om man nu av olika anledningar behöver "krångla" lite, så finns ju också ExpatShield.
     
  10. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Visst finns Expatshield, men detta har jag skippat eftersom det krånglar till det i datorn. Har kört det nya i ett par veckor, och det snor ingen bandbredd.
    Göran
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Tack...Mediahint funkade hur bra som helst! Finns även till Firefox för den som har detta :sol:

    //J
     
  13. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    BBCPlay och ITVPlay var en bra ide. Med tillägget Media Hint på browsern Goole Crome fungerar det perfekt på min iMac. Jag har ett nätverk i huset, en Apple-TV och en 50" TV. Tack vare att iMac och Apple-TV båda har AirPlay, skickas bilden via nätverket till TV´n med en förvånansvärd hög kvalitet. Tack för tipset!
     
  14. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Kul att kunna hjälpa till!

    Om ni (liksom jag) tycker att det är jobbigt med långa reklamuppehåll under Heartbeat eller någon kriminalserie, så finns det väl fungerande "adblocker" som tillägg till chrome. Gratis, men de vill gärna ha ett litet bidrag som tack för hjälpen (frivilligt)

    Istället för reklamen kommer bara ett par sekunders buffring istället.

    Hälsar Göran
     
  15. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Uppdatering!

    Ni som (liksom jag) har använt det välfungerande "MediaHint", har väl upptäckt att de numera vill ha betalt för sin tjänst.

    Liknande välfungerande sida för den som vill se utländsk PlayTV, har "hola better internet". Det programmet täcker hela världen. Jag skulle kolla lite serier från amerikanska CBS (http://www.cbs.com/) häromdagen, och "hola" kände direkt att den skulle slänga in ett amerikanskt IP-nummer.

    Göran
     
  16. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag får inte viaplay att fungera med den, någon som testat.

    //Eckhoff
     
  17. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271

    Hej Göran!
    Jag har MediaHint på Firefox och det funkar utmärkt på både brittiska och amerikanska kanaler. Programmet körs ju i bakgrunden och den säger inte ens pip. För säkerhets skull provade jag precis just nu, både ABC och BBC. Undrar hur det kommer sig att du och inte vi märker av det?
    /Helen
     
  18. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Helen;
    Mediahint fungerade bra ända tills det kom ett mail att jag var tvungen att prenumerera. Det är orsaken till att jag bytte till Hola.

    Eckhoff;
    Det är riktigt att ViaPlay inte blir lurat av Mediahint (eller Hola). För ViaPlay använder jag "Se svensk TV". 4.99/månad (billigare om man tar längre tid)

    Göran
     
  19. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Göran!
    Jag hade Viaplay tidigare, men jag har för mig att det inte fungerade här i Spanien. Jag har också Sesvensktv . Kanske jag minns fel. Kan det ha varit Filmnet :confused:?
    rocio
     
  20. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271

    Naturligtvis förstår jag dig men jag uppgav varken e-postadress eller annat när jag gjorde installationen. Firefox har en länk man klickar på för att installera och inget mer. Jag var inte heller inloggad på något vid det tillfället.
    Vi får väl se när/om det slutar fungera. :)
    /Helen
     
  21. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    ViaPlay fungerar bra här i Spanien, men du måste ju ha ett konto hos dem. Jag kör på sonens inloggning (Göteborg) Han får ju använda sitt abonnemang på fyra olika "plattformar", alltså typ dator, I-pad, mobil m.m.

    Kollar just nu på Hockey VM på TV4Play (betalkanal, men går att köpa från Spanien. De frågar ju inte efter adress utan bara kortnummer)

    Göran
     
  22. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Helen; Jag håller tummarna. Enligt sonen i Gbg, kan han "klicka bort" meddelandena så fungerar det ändå. Mediahint alltså.

    Göran
     
  23. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Jag hade konto tidigare hos Viaplay men sade upp abb. när det inte fungerade här. Men nu är jag osäker om det kanske var Filmnet som inte gick att se och jag därefter sade upp. Men nu åker vi till Sverige om 12 dagar så det får vara så länge, tills vi kommer tillbaka i aug. Tv4Play Premium fungerar bra.
    rocio
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...