Dubbelsängar på Ikea i Murcia

Diskussion i 'Torrevieja' startad av sule01, 7 oktober 2012.

  1. sule01

    sule01 Medlem

    Blev medlem:
    17 december 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Har försökt navigera runt på IkEA:s spanska hemsida för att kolla om det finns sängstommar med förvaring. Tänkte besöka IKEA i Murcia i julhelqgen. Vi har 2 sprillans nya resårbottnar som är 90 breda men jag hittar inga dubbelsängar som är 180 i bredd - endast 160?! Finns det inte 180-sängar i sortimentet?

    Mvh//Susanna
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vet inte, men kan du/ni inte köpa två 90cm sängar och ställa dem intill varandra? I brist på annat?
    Det skulle inte förvåna mig om det inte finns 180 sängar, för det vanliga är 140-160cm för "matrimonio" storleken.
    Dessutom är spanska sängar kortare än våra (kanske inte på IKEA), max 190 cm.
     
    Last edited: 8 oktober 2012
  4. Jimmy Öström

    Jimmy Öström Ny medlem

    Blev medlem:
    13 juni 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Jysk har här i Torre.

    Men problemet är att man inte hittar lakan som är för 180 eller bredare tyvärr här nere utan bara något sort sängskydd eller liknade trams.

    Men 150cm finns det gott om och detta verkar vara denna bredd som säljs mest av (även 135cm verkar vara populär).

    Så skulle jag köpt en dubbelsäng skulle jag köp på Jysk i Torre och då skulle jag köpt två 150cm sängar (nu är jag singel så det blev en 90cm säng för min del).

    Dom är bra på Jysk och pratar helt okej Engelska, men det finns en som är tysk (ung till på max 30 bast) som är mycket duktig på Engelska.
     
  5. sule01

    sule01 Medlem

    Blev medlem:
    17 december 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipsen! Har inte koll på hur långa resårbottnarna är (har köpt dem på Hermanos Garcia) men tror att de är två meter. Vill ju kunna använda dem så jag kollar Jysk. :)
     

Dela sidan

Laddar...