Dreamliner...en skräckdröm!!

Diskussion i 'Flyg' startad av matte61, 19 juli 2014.

  1. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja inte blir man förvånad! Nu var det dags igen...planet inställt! ;:( Bara att försöka boka om resan hem! Vilket skitplan! angryy Hoppas att alla som skulle hem idag får tag i något plan att resa med..kanske inte alla som har tillgång till internet? Vi hittade en resa i morgon över Oslo! ;:;;) Har hört så mycket skit om Ryan men detta Norwegian tror jag slår det mesta nu! spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vaya ,vaya!!!
    Det blev ju samma när ni åkte ner. Övernattning på hotell :(

    Nu har ni otur :( Bäst att inte boka om dom sätter in det planet.
    Det går väl att se vilken plantyp det är på vissa avgångar hoppas jag.

    Kram till er båda! P hjärtaa
     
  4. golfman

    golfman Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2
    Det blir jo helt feil å skylde på Norwegian når det er Boing som har bygd flyet, men jeg tror nok jeg ville booket en annen avgang hvis jeg så det var en Dreamliner, i hvert fall itv.spainsmile
     
  5. Jon78

    Jon78 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har flugit med Dreamliner (Fort Lauderdale-Köpenhamn) och det fungerade väldigt bra. Mycket utrymme, bättre tryck i kabinen (mindre press på öronen), tystare etc. Om det inte fungerar är det ju Boeings fel och inte flygbolaget som köpt planet (med garanti från Boeing att det ska fungera och ska repareras inom rimlig tid vilket Boeing inte lyckats prestera).
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Tyvärr är det Norwegian som är operatör av flygningen och ansvariga. Det är inte Boeing som tar hand om passagerare och det praktiska bestyret. Viss är komforten bra på Dreamlinerplanen men när det så ofta krånglar hjälper inte det.
     
    Last edited: 19 juli 2014
  8. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej ja mycket strul men ett fantastiskt plan som vad jag hört bara kommer gå långa sträckor man håller tydligen på och utbildar personal på just detta planet,skulle också åkt idag men vi gråter inte ,fick dock boka om med 2.5 Tim i Gbg inte lika kul,men man är väl glad att dom inte tummar på säkerheten
     
  9. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Hola.. :) som sagt var så är det ju i alla fall Norwegian som är ansvarig för detta plan och efter att ha blivit 31 timmar försenad ner till Alicante med en massa spring mellan olika gater och tidsangivelser så är det ju klart att man blir fundersam:confused: När väl planet kom iväg mot Alicante så gick det ju som en dröm och mycket fin komfort. Vi hörde också från personal på Arlanda och kabinpersonalen att ingen information har gått fram till dom heller? Det känns ju lite konstigt? Och då är det väl Norwegian som är de ansvariga? Och nu är det samma visa igen!
    Men som någon sade! Det går ingen nöd på oss nu då vi också kunde boka ny resa över Oslo;:;;) men kanske inte alla har dessa möjligheter! Klart slut för min del!
    Mats
     
  10. golfman

    golfman Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2
    Da er det jo info strømmen det skorter på og ikke flyet. Hols snørr og barter fra hverandre.spainsmile
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Jon78

    Jon78 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    2
    Norweigian är ansvariga att fixa fram ett annat plan visst, men där slutar ansvaret. Det är inte Norweigian som ska fixa planet när det går sönder, de lär inte få peta på planet med en skruvmejsel själva. Boeing måste flyga delar och personal från Seattle-Tacoma till Stockholm eller Köpenhamn eller vad det nu är, det är inte så att Norweigian "inte lyckades fixa planet".
     
  13. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vad Norwegian kan göra är att ta Dreamlinerplanen ur drift tills de fungerar. Tittar man nu på all statistik som finns, enligt svenska luftfartsverket, så har det varit så mycket trassel att ett hederligt bolag, som Norwegian skall vara, inte skall utsätta sina resenärer för alla olägenheter som det medför med att ha detta plan i sin flygflotta. Som passagerare betalar jag för att komma från punkten A-B och inte för att tekniska problem skall uppstå. Och vem som äger ansvaret" är inte mitt problem. Jag är kund. Dessutom är Norwegian mycket medvetna om problemen så det är inga nyheter för dem heller.
    Men som tur är kan man välja med vilket bolag man flyger och med vilka plan. Tror många kommer att göra det.
     
  14. Minerva

    Minerva Medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2011
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag hoppas verkligen att de inte kommer att göra det - i alla fall inte på resor över Atlanten. Håller med med Jonas. Har flugit Dreamliner med Norwegian Köpenhamn-Fort Lauderdale tur och retur. Bägge gångerna var avresan försenad mellan en halv och en timme, men komforten i planet - om man skall sitta på planet 10-12 timmar är nog för mig viktigare än att komma i väg i tid och plågas så många timmar i en mindre komfortabel plan.
     
  15. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja allt är ju relativt men att får 31 timmars försening ner till ALC och samma när man åker hem är
    verkligen inte kul. Då får dom ju testa planen lite mer
    faktiskt tills det blir lite mer "normala" förseningar. Folk jobbar ju och måste
    komma hem och dessutom hus-och djurvakter anlitade mm mm...
    Inte lyxproblem utan värre än så i "den lilla världen".
    Visst kan man skylla på tillverkaren men det hjälper inte resenären.
    Norwegian får väl ha plan B då som man i bland hade förr och iaf kunde ta hem folk med andra plan i rimlig tid.
    P :flyger:
     

Dela sidan

Laddar...