Capistrano Village

Diskussion i 'Nerja' startad av milla0717, 26 november 2013.

  1. milla0717

    milla0717 Medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Är det någon som har erfarenhet av eller bor i Capistrano Village i Nerja? Jag blev väldigt förtjust i en lägenhet som är till salu där. Bor det många bofasta året om och finns det mycket svenskar i detta område ? Tacksam för all information, även andra tips på trevliga områden i Nerja. Hälsn. Milla
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. milla0717

    milla0717 Medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Preciosa !
    Jag har läst det. Men jag är mest orolig att det kan bli väldigt tomt på folk i Capistrano Village på vintern, då de verkar även ha en hel del uthyrning i detta område och kanske inte så många bofasta. Få se om någon annan vet mer :)
     
  5. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej Milla,

    Jag har själv ett radhus i Nerja, dock inte i C-Village! (Du ser i huvudet ovan, var mitt ligger)
    Men C. Village är ett bra område, som är mycket fint o välskött, inte för långt till Burriana eller centrum av Nerja! Det är populärt för uthyrning!

    Nerja är en stad som lever året om! Men så klart det är mer rusch under Juli & Augusti...kanske rent av för mycket, för min smak:)

    Men poängen är, att uthyrning pågår året runt, då det är populärt bland Skandinaver att "övervintra" i Nerja.
    Så C. Village bör väl inte vara något undantag då det har ett bra läge!

    Längre upp mot motorvägstunneln bor även några kändisar..som Schollin/Wahlberg...Anders Berglund (Dirigenten..) o kanske några till som jag är ovetande om!

    När man går runt i Nerja, hör man ofta Svenska & Norska talas, så det finns relativt gott om dem. Men även andra nationaliteter inkl. Spanska!

    Så du kan vara lugn, något spökområde blir inte C. Village om vintern!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. milla0717

    milla0717 Medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Uffe. Det låter lovande. Jag åker ner i februari för att träffa mäklaren. Det blir en bra månad att se hur livet är vintertid i staden. Jag har läst din värdefulla information i tidigare inlägg om Nerja. Innan har jag tittat på lägenheter i La Cala men efter jag var i Nerja förra månaden finns ingen återvändo. Det är så bedårande vackert. Man får räkna med ett sovrum mindre,men det är det värt. Hälsningar Milla
     
  8. Vomero

    Vomero Ny medlem

    Blev medlem:
    12 augusti 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Milla
    Vi har en lägenhet mellan Capistrano Village och idrottsplatsen och här ser vi en del fastboende, en del som kommer och går och vissa som hyr. Vi har varit här både i november och februari och det är helt klart lugnare jämfört med sommarperioden. SuperSol drar en del folk och nu öppnar dessutom Mercadona nedanför C Village och det lär dra ytterligare några till. På vardera sidan har du hotell och restauranger, los Arcos och Golf, och mitt emot tennisbanor. Vi var på båda restaurangerna nu i november och förra februari och där var ca 20 gäster samtidigt. Här var det intensivt både tennis och paddle spel när vi var där nu för två veckor sedan. Det står bilar parkerade på många ställen som vittnar om att det förmodligen är någon hemma. Det tar 15 minuter att gå till Burriana, där de nu bygger ett P-hus, och här är det mycket liv och rörelse under högsäsongen. Det tar 15 minuter att gå ner till apelsintorget så är du i stan.
    Jag tror inte du kommer att ångra dig och vill du ha party till 06.00 så finns alltid Tutti Frutti området som det tar ca 25 minuter att gå till. Taxi hem går på 7 Euro.
     
  9. milla0717

    milla0717 Medlem

    Blev medlem:
    19 mars 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Vomero för all information. Det passar mig nog väldigt bra att bo i Capistrano då jag tror det blir för mycket liv nere i byn, också med tanke på det du säger att där finns folk även på vintern. Sommarmånaderna är inte så intressanta för mig. Hyr då hellre ut och stannar i Sverige. Allt verkar finnas inom kort avstånd och taxi hem någon gång var ju överkomligt. Nu ser jag fram emot allt vad Nerja har att erbjuda :)
     
  10. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Låter klokt Milla!

    - Om du senare behöver lokal hjälp med uthyrningen, så har jag redan nyligen inventerat beståndet av uthyrare i Nerja! Är man i Sverige, så MÅSTE kan ha hjälp av någon på plats!

    Den utvärderingen pekade på www.Teamstarholidaysrental.com
    En del av Team Espana!

    Finns en del trådar på forumet som berör den biten oxå!
     

Dela sidan

Laddar...