Barcelona i mitten av april

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av cilla, 12 januari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. cilla

    cilla Ny medlem

    Blev medlem:
    12 januari 2008
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag funderar på att åka med min sambo och 6-årige son till Barcelona i mitten av april. Det enda som oroar oss lite är hur klimatet är just denna period, misstänker t ex att det är ganska kallt i vattnet och så. Hur är det med dags/kvällstemperaturen?
    Klarar man sig bra på bara engelska i Barcelona eller är spanjorerna fortfarande lite negativt inställda till engelska som fransmännen?
    ?

    Mvh
    /cilla
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
  4. cilla

    cilla Ny medlem

    Blev medlem:
    12 januari 2008
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Snart bär det av(ja inte riktigt än men tiden går ju fort), nu har jag lite mer att läsa in mig på. Barcelona verkar som en sån underbar stad som har allt. tack! ;)
     
  5. jopo

    jopo Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Man klarar sig på engelska, men min uppfattning är att kunskaperna i engelska generellt är dålig så några ord/fraser spanska är inte dumt för att klara sig. I turisttäta områden finns menyer etc. på engelska.

    Jag besökte själv Barcelona i april härom året. Vädret var härligt för en frusen nordbo, över 20 grader så det gick att njuta ute även på kvällarna (med jacka). Dock var stränderna ganska öde och få badade, testade själv inte vattnet i någon större utsträckning.

    Barcelona är en härlig stad!

    /P
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Lasse77

    Lasse77 Ny medlem

    Blev medlem:
    14 januari 2008
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    japp håller med Barca är en toppenstad i alla katergorier, har varit och är väldigt dyr dock men priser har fallit en 5-10 procent redan och kommer att gå ner mer de närmsta 1-2 åren, speciellt på lgh och hus. En kompis var där förra veckan och temperaturen var behaglig på ca 17 grader.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...