Banklån Spanien

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Tobbe21, 5 september 2011.

  1. Tobbe21

    Tobbe21 Ny medlem

    Blev medlem:
    22 mars 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Har läst en del på forumet och ser att det finns en stor erfarenhet av köp och boende i Spanien och tror att ni kan ge mig lite svar på mina små funderingar. Vi är intresserade av köp av fastighet i Spanien och funderar på en del finansiering via Spansk bank. Banken ska återkomma med ett ”erbjudande” som dom utryckte det. Eftersom jag inte känner till hur det funkar i Spanien så är min fråga när det gäller de ”erbjudande” som banken lämnar, om det är vanligt i Spanien att låntagaren försöker att förhandla om villkoren typ räntor, amorteringstid m.m.
    Mvh
    Tobbe21
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Ja det är standard. Alla banker har en viss förhandlingsmàn. beroende pà kundens kreditvärde, fastighet etc etc
     
  4. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Absolut. Alla förhandlar verkligen i spanien. Jag vet att banken CAM, Caja Mediterráneo, har ganska bra förmåner när de gäller banklån. Det varierar ju dock från fall till fall.
     
  5. Fuengirola

    Fuengirola Ny medlem

    Blev medlem:
    1 september 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Vart ska du köpa? Vi har en del bra kontakter här på Costa del sol efter 2 års letande....
     

Dela sidan

Laddar...