Zenia eller inne i Torre -Hälsokost

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av Calderon, 22 december 2014.

  1. Calderon

    Calderon Medlem

    Blev medlem:
    23 oktober 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, skulle gärna vilja göra fröknäcke eller annat hårt att sätta tänderna i, men var finns ingredienserna månne ??

    hela linfrön, sesamfrön, solrosfrön, pumpakärnor, fiberhusk - eller vad man kan ha i stället (??), och bovetemjöl
 -vad kan det heta på spanska ??
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Kolla på hälsokost eller ekohyllorna, möjligtvis glutenfria hyllorna om det finns. Vet inte vad det heter men du kan fråga efter "cáscara de psyllium en polvo" som betyder typ pulver av psylliumfröskal. Min spanska är urusel men en googling gjorde det. Någon som kan spanska bättre kanske vet vad fiberhusk heter?

    Alternativt kan det finnas i någon svenskaffär. Bovete kanske du kan byta mot mandelmjöl? harina de almendras?
     
  4. Calderon

    Calderon Medlem

    Blev medlem:
    23 oktober 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack, då ska jag bara speca min fråga, VAR närmast Playa Flamenca hittar jag en hälsokostbutik ??
     
  5. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Testa Alcampo i La Zenia. De har "allt och lite till".
    https://www.alimentacion.alcampo.es/tienda/index.php
    Om länken fungerar som den ska kommer du direkt till affären i La Zenia.
    Där ser du både urval och priser. (De har samma priser i affären som på nätet och vill du se sidorna på engelska så väljer du det uppe till höger.)
    /Helen
     

Dela sidan

Laddar...