Vill flytta och jobba hemifrån i Barca!

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Qban, 23 februari 2014.

  1. Qban

    Qban Ny medlem

    Blev medlem:
    21 februari 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag och en vän till mig arbetar idag som säljare på ett kontor i västra götalands området. Vi säljer en tjänst till privatpersoner i Sverige över telefon. Det går bra för båda oss men vi har länge velat åka utomlands och arbeta därifrån istället.

    Vi har pratat med våra två chefer om detta och Barcelona känns mest aktuellt.
    Det vi vill göra är att skaffa en lägenhet och åka ner tre killar och ringa hemifrån där istället.

    Nu till frågorna. Hur ska man gå tillväga? Vad är det enklaste sättet att lösa det på? Ska man kanske starta en enskild firma i Spanien och fakturera företaget, eller finns det något annat sätt?

    Företaget vill att det ska vara så billigt och enkelt & smidigt som möjligt att lösa detta. Vi vill alltså jobba åt vårt företag fast ensamma vi tre där nere och vi vet inte hur vi ska lösa detta rent konkret.

    Är det någon som har gjort liknande som har kunskaperna? Alla tips & råd uppskattas enormt!

    // Blivande Barcelonabo :sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Det absolut enklaste är att fortsatt vara skriven och anställd i Sverige om ni ska vara borta för en kortare tid. Om ni är borta t ex 1 år så är det ingen som kommer att kolla var ni egentligen skulle vara bosatta.

    Har själv funderat på detta och med ett antal kundbesök i Sverige o s v så var det i mitt fall inte läge att skriva sig i Spanien. Jag tänkte vara borta ett knappt år.
     
  4. Qban

    Qban Ny medlem

    Blev medlem:
    21 februari 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan det få allvarliga konsekvenser att göra så då? Tanken är egentligen att vi ska stanna längre än ett år. Hur ska man gå tillväga då isåfall?
     

Dela sidan

Laddar...