Vilka varor saknar ni mest när ni är i Spanien?

Diskussion i 'Spanien' startad av AxelL, 24 juni 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. AxelL

    AxelL Ny medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2008
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja som rubriken lyder så undrar jag vilka varor/produkter (eller tjänster) saknar ni mest när ni befinner er i Spanien? Antingen om ni är fast boende eller på semester?
    Själv så saknar jag:
    1 Kalles kaviar
    2 Svenskt plockgodis
    3 Fira midsommar
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Det brukar inte vara mycket man saknar ;) ;) men det är klart man gärna skulle vilja ha Kalles kaviar och lite god inlagd sill. Så för mig så skulle det bli:
    1 Kalles kaviar
    2 inlagd sill
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    En halv färsk fralla med vallmofrö, riktigt med smör. Ovanpå detta pepparrotsvisp och en skiva salt kött!
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Min lista....

    Håller med dig swedph om de 2 du skrev...

    Inlagd sill el matjessill
    Kaviar (äter inte det hemma i SE :confused:)
    Falukorv ( " " " :confused:)
    Bregott,blå 60%
    Dessa varor kan jag köpa 5 m från porten på Scandinaviska Centret men till "ockerpriser"...;:( jorå visst kostar frakten...)

    Nu är jag i Sverige några månader och då saknar jag fiskdisken
    på Mercadona och frukt och grönt på marknaden. Men - det är en
    annan tråd....

    Saludos P ;;;;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. AxelL

    AxelL Ny medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2008
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Mmmm ja falukorv, det glömde jag..
     
  8. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    1. Plockgodis håller jag med om.
    2. Midsommarfirande med tillhörande mat saknar jag såklart!
    3. Frusna hallon, så himla gott att småäta på.
    4. Nagellacksborttagningsmedel med aceton, här kan man lika gärna försöka med tvål.
    5. Vegetariska produkter, finns knappt här.
    6. Platta små runda batterier (vad de nu heter 3-någonting) finns inte i vanliga butiker.

    Blev en lång lista..haha. Tror dock att listan med saker jag saknar när jag är i Sverige blir ännu längre. :)
     
  9. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    håller med dig fullt ut Tina, saknar vegetariska varor och produkter mycket när man är i Spanien! Men precis som du säger så saknar jag betydligt mer när jag är i Sverige, och då är det kanske inte bara fysiska saker utan mer miljöer, människor och klimatet såklart! :)
     
  10. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Ett tyskt företag, Bofrost, kör runt med bilar och säljer djupfrysta varor med hög kvalitet. Det gäller i synnerhet de frysta hallonen.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Åh det lät ju som en bra affärsidé om än inte det mest miljövänliga här världen! ;) Ska hålla utkik efter det företaget. :)

    Övriga varor ska jag bunkra på min två veckors sverigesemester i juli! :) Utom frysta veg-produkter då.. dem får jag väl äta dag och natt under de två veckorna så att jag får mitt begär efter dem aningen mättat..haha! :)
     
  13. SolenLyser

    SolenLyser Guest

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...