Vilka handlingar behövs vid husköp?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Harryboy, 1 mars 2014.

  1. Harryboy

    Harryboy Ny medlem

    Blev medlem:
    13 februari 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Åker ner inom kort och har ordnat nie nummer samt konto.

    Jag minns att bankkvinnan sa att jag ska ha med mig de 3 senaste lönespecifikationerna. Mer än så minns jag inte think .


    Vilka handlingar behövs vid husköp?

    Med vänlig hälsning H

    spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    för husköp behöver du bara pass och nie eller DNI samt pengar. För làn vill de oftast ha 3 senaste lönespecs. samt din deklaration. Köper du av en bank sà kommer de möjligen begära, anställningsbevis samt kontoutdrag utöver det andra.

    Jag antar att du har advokat. Borde fàtt all info av honom.
     
  4. Harryboy

    Harryboy Ny medlem

    Blev medlem:
    13 februari 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    Hej!

    Tack för informationen :love: Ska ordna fram allt.
    Jag har inte anlitat någon advokat, infot jag fick var av min bankkvinnan samt när jag hade min husbil på service hos Kore (autoprestanda) att jag skall kontakta enligt han en duktig mäklare som heter Veronica på furster? mäklarbyrå.

    Jag har hittat några lägenheter som jag blev intresserad av och kommer bila ner innan månaden är slut. Kommer då kontakta Veronica så får hon hjälpa mig med allt för en litenstor peng :) Kore sa i alla fall att hon är väldigt hjälpsam och ordnar allt som har med pappersexercisen då jag hablo espanol muy malo. Skulle ta för lång tid för mig att sätta mig in i det byråkratiska. Får se hur det blir när jag är nere i väääärrmmeeennn


    spainsmile


    Med vänlig hälsning
    H
     
  5. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej, hon arbetar på http://fusterandcompany.com och det är korrekt, hon är mycket hjälpsam och hon ordnade allt når vi köpet ett bankåtertagande för en liten kostnad. Hon hjälpte med NIE, bankkonto, Notarie och alt med inkoppling av el och vatten, minst sagt allt och vi är mycket nöjda och har stort förtroende för denna mäklarfirma. Om du behöver hennes epost adress och telefonnummer så säg till så skickar jag över det till dig.

    //Eckhoff
     

Dela sidan

Laddar...