Vilda västern

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Lillemannen, 11 oktober 2011.

  1. Lillemannen

    Lillemannen Ny medlem

    Blev medlem:
    11 oktober 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska besöka området kring tabernas och då även besöka någon av cowboyparkerna.
    Vilken kan rekommenderas och varför/varför inte?
    Är där i december, reser utan barn och ska övernatta i en grotta i guadix.
    Något man inte bör missa kring dessa trakter?
    Tack på förhand!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Lillemannen!

    Välkommen till forumet spainsmile

    Vilket spännande resmål du ska till. Jag googlade och
    fick upp denna hemsida som också säger att resmålet är
    okänt för de flesta svenskar :D
    På det här forumet lär man sig något nytt om Spanien hela tiden thumb
    Länken till Tabernas:
    http://tabernas.se/fakta.htm

    Mycket intressant, tack för din fråga.
    Få se om någon varit där här på forumet..

    Saludos P ;;;;;)
     
  4. janb

    janb Ny medlem

    Blev medlem:
    10 november 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0
    coolt! Tydligen har många western-filmer spelats in där!

    Jag är helt tokig i vilda västern-eran, och jag skulla hemskt gärna åka dit.. Vet någon vilka filmer som spelats in?
     
  5. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Har varit i Tabernas i december, väldigt ödsligt och man fâr verkligen västern-känsla. Dâ fanns bara en park, Mini-Hollywood och den var helt OK. Tycker att ni ska passa pâ att se borgen i La Calahorra, eller änu hellre âka till Granada och se Allhambra, kvarteret Albaycín och katedralen om ni har tid och inte har varit där tidigare. Tänk pâ att ni är pâ hög höjd i Guadix och att det är kallt.
    Jag skrivit nâgra tips här:
    http://nyttundersolen.blogspot.com/2006/09/andalusien-runt-etapp-4-almeria-och.html

    Men framför allt rekommenderar jag den här artikeln av Urban Nilmander, journalist som bor i Cómpeta, med foton av konstnären Carin Tegner (ocksâ Cómpeta)
    http://www.svd.se/resor/resmal/spanien/spanska-vasterns-ruinstader_6021221.svd
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    samma här, tack Janb för tipset! ska googla på vad som spelats in där. va kul! ;:;;)
     
  8. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Clintans Spaghetti westerns blev inspelade där
    För en handfull dollar, För nàgra fà dollar mer, samt Den gode, den onde, den fule.

    men dom har säkert spelat in fler
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
  10. janb

    janb Ny medlem

    Blev medlem:
    10 november 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    Mycket info, tack! Gillade både ditt blogginlägg och svd-reportaget.. Men vafan? "I La Calahorra var jag och besökte en helt övergiven gruvby, där man kunde köpa ett hus för ca 300 kr" "Tyvärr fastnade vi inte för nâgon av bostäderna." 300 kr!? det är ju sjukt. Skulle ju vara perfekt att betala typ 300 och sen bo där i nån vecka! Du borde slagit till
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det är ganska mycket pappersexercis när man köper hus. (och sen säljer?) Så kanske inte för någon vecka... Men säkert jättebra för en längre tid, om man gillar området. kan tänka mig att det inte finns för många turister där, så att om någon vill hitta "genuint, spanskt" - finns det där. Ett ypperligt tillfälle att lära sig spanska, gnm att prata med lokalbefolkningen, för man måste...
     
  13. Lillemannen

    Lillemannen Ny medlem

    Blev medlem:
    11 oktober 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för era svar!
    Det ska bli spännande, vi har bokat boende i en grotta :) dom har uppvärmd pool vilket ska bli härligt.
    Hög höjd..kallt är inga problem men kollade vädret och på lördag ska det snöa :-o
    Kanske man ska be hyrbilsfirman om snökedjor? :)
    Jag rapporterar om upplevelsen när vi kommer hem.
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola! Bo i en grotta är väl helt ok. Jag har både läst och sett på TV om folk som har ägt ett grotthus. Det är alltså ett riktigt hus som iaf delvis är inne i en grotta. Med ordentliga dörrar, fönster, alla bekvämligheter. Alltså inte primitivt som i "Grottbjörnens folk" tex... Det såg väldigt mysigt ut, och de övertygade att det är varmt för de hade någon typ av uppvärmningssystem.
    Berätta mera när ni har mer erfarenhet! :)
     

Dela sidan

Laddar...