Vattenkostnad

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av goranwint, 24 augusti 2012.

  1. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Då var det dags iden! Det mesta har jag koll på inför min flytt till Nerja om exakt två månader tack vare eldsjälarna i detta forum. Men! Efter de fyra första månadernas boende funderar jag på att hyra nån liten Cortijo med pool i närheten av Frigilliana. Jag sitter just och räknar på vattenavdunstningen och vad den kan komma att kosta mig. Därför skulle jag vilja veta vad kostnaden är per kubik samt ev. fasta kostnader.

    Tack på förhand från en tacksam pensionär/Göranthumb
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    På Teneriffa har man bestämt att vi skall förbruka minst 16 m2 per månad. Det blir 18,40 per månad oavsett om vi vrider på kranen eller ej. Förbrukar vi ytterligare en m2, kostar den 1,11 per m2.

    Jag har en jacuzzi som normalt är övertäckt. Avdunstningen är därför ringa.

    http://www.youtube.com/watch?v=p371LswZnSI
     
  4. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Finns det kommunalt vatten eller en brunn (som ger vatten året om) så är det normalt sett inga problem. Saknas detta (vi har varken eller) då återstår att köpa vatten på tank. Priserna varierar från område till område men vi betalar 100 Euro för 7,5 kubikmeter...:(
     

Dela sidan

Laddar...