Vart på Teneriffa?

Diskussion i 'Teneriffa' startad av Tricken, 17 oktober 2012.

  1. Tricken

    Tricken Ny medlem

    Blev medlem:
    17 oktober 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er!

    Jag, min man och våra två barn fyra och sex år gamla planerar att vara i Spanien under februari och mars 2013 och har börjat fundera på Teneriffa. Vi är dock lite osäkra på vart vi ska ta vägen, vi vill naturligtvis ha det så varmt o skönt som det bara går i februari, det är också viktigt att barnen får träffa andra barn under den här perioden, vi kommer att hyra ett hus eller en lägenhet helst med uppvärmd pool.

    Någon som har några tips på vart vi ska tillbringa dom här två månaderna?

    Tack för hjälpen!

    Lotta
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Hedin

    Hedin Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2008
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0
    hola och välkommen hit!:) Ni gör helt rätt, teneriffa är en helt underbar ö! Puerto är fantastiskt fint uppe i norr, grönt och väldigt vackra byggnader MEN det ligger ofta en molntäcke som göra det är molnigt och några grader kallare. På södra sidan är temperaturen 5 grader varmare ca men då istället kargare och mer turistigt om man säger så. Det finns många områden på norra ön med uppvärmda pooler El saulzal är ett bra område. Annar så väljer nog de flesta Los cristianos och Playa las americas på södra, där finns det gott om hus och lägenheter att hyra.

    kul att få höra vad ni hittar och kommer göra!
     
  4. Maddeabbe

    Maddeabbe Medlem

    Blev medlem:
    25 juli 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Lotta
    Är det varmt och skönt som är prio för er så är det södra Teneriffa som gäller, håller för övrigt med Hedin att norra delarna är mycket vackrare.
    Jag har tyvärr inga rekommendationer på ställen med uppvärmd pool. Jag kan varmt rekommendera "tenerifeforum.com", ett engelskt forum med många aktiva medlemmar. De kan säkert ge dig några handfast råd.
    Min sambo och jag har lägenhet i Puerto de la Cruz och kan varmt rekommendera de norra delarna. Temperaturerna räcker gott i norr för att gå lättklädd mitt i vintern.
    Lycka till!
     

Dela sidan

Laddar...