Varför bor du i Spanien...?

Diskussion i 'Spanien' startad av Gyllis, 21 januari 2020.

  1. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    P1025629.jpg Undrar jag också efter de senaste dagarnas väder! 400 meter över havet, så här såg det ut i går i Alicantes inland. A31 till Alicante var avspärrad, skolor och parker stängda – kaos och elände på grund av 5–10 centimeter snö.
    P1025600.jpg P1025607.jpg P1025610.jpg P1025615.jpg P1025623.jpg P1025633.jpg P1025637.jpg P1025663.jpg P1025686.jpg
     
    Rogert78, DiBo, Los Suecos och 2 andra gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Kjell Fohrman

    Kjell Fohrman Känd medlem

    Blev medlem:
    19 december 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    571
    Visst dagar med uselt väder förekommer också då och då här nere (Torreviejas strandpromenad efter ovädret i förrgår https://www.facebook.com/watch/?v=187877795696038) men sådana dagar är definitivt inte så vanliga här nere och drygt 95% av årets dagar är det betydligt varmare i Torrevieja än i Sverige
     
  4. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Visst är det så. Nackdelen med vädret här på lite högre höjd är att det i vanliga fall är extremt torrt med heta dagar på sommaren. Vintrarna kan vara fuktiga och kalla, så det går åt ett par ton ved för att hålla värmen.
    Har köpt ett hus i Puerto de Mazarron nu, så jag får väl fly ner dit när det blir för tufft här uppe.
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Gyllis:
    Vackra bilder, snö är också fint och snart är den borta säkert. Snöade ju i Torre 18 jan 2017...Och lite pudersnö
    som försvann fort men det var väl några decennier sen eller sekel sist. Torre ser nu ut som det varit en tromb som gått fram
    men det är väl dom höga vågorna som kastat upp all sten och sand på paseon. Aldrig sett det förut på mina 20 år där.
    Villaområden ser dränkta ut iaf i Torretaområdena vid Rosa saltsjön. När jag kommer ner om några dagar är nog allt städat.
    Fast regn på lördag står det...men kan inte bry mig mindre :) Vet ju att sen har man sol på terrassen så det blir tröttsamt :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Snöfall samma dag här, ingen mer snö förrän i går. Vet inte hur det ser ut längre ned i Vinalopo, men här upp forsade det leriga vattnet fram.
     
  8. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Lycka till med din nya plats i solen. Jag har hört att stränderna ska vara väldigt mycket bättre där än i Villena. Och när du absolut vill sitta i fincan är det ju bara att åka tillbaka. ;)
     
    Gyllis gillar detta.
  9. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Ja, ständerna är till och med vattennära där!:):):):)
     
  10. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Det finns väder och så finns det klimat.
    Mer snö i delar av Spanien än stora delar av Sverige!
    Det var likartat eller t.o.m. värre för några år sedan vill jag minnas, men då tror jag att det var snö i stora delar av Sverige också. Mannaminnet är som bekant kort.
    Nu befinner jag mig på södra Teneriffa. Några dagar har det varit mycket moln och kanske 19 grader. Andra som idag soliga och några grader över 20.
    Jag bor inte i Spanien. Jag är en väderflykting några månader under vintern.
     
    Rune Sten gillar detta.
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Sigge hälsar och tackar(y)
     

Dela sidan

Laddar...