Var köpa mark?

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av angelica, 22 augusti 2011.

  1. angelica

    angelica Ny medlem

    Blev medlem:
    22 augusti 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag och ett par vänner har som plan att köpa ett stycke mark (ca 1hektar) någonstans i Spanien. Dels undrar jag var det går att hitta riktigt billig mark. Dels var den är lokaliserad rent geografiskt men också hur/var jag får nys om mark till salu. Sen undrar jag var det är "behagligast" klimat året runt (tillhör dem som helst har 25 grader varmt och sol:) hellst skulle jag vilja ha högst ca 30min bilsfärd till havet, men förstår att dessa områden inte tillhör de billigaste.

    Tack för er hjälp!
    Varma hälsningar
    /Angelica
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Angelica

    Välkommen till forumet spainsmile

    Ja du det är inte så varmt på fastlandet hela året.
    Vintrarna kan vara nog så bistra även vid ostkusten..
    Fast inte snö där men i bergen..
    Det är bara Kanarieöarna som du har den värmen thumb

    Och ska man ha billig mark så blir det nog i inlandet men vem vet
    kanske det finns. Spanien är ju ett stort land och ekonomin urusel..

    Kolla på Blockets motsvarighet här i Spanien: Sekundamano.es
    så kanske ni får ett hum om priser..Ha en karta till hands..
    Över 13000 annonser med el utan hus..

    http://www.segundamano.es/anuncios-...x=3&pe=&ps=&le=&ls=&pe=&ps=&fc=&sb=&it=1&st=s

    Lycka till, finns fler frågor så återkom bara..Ciao P ;;;;;)
     
  4. cale58

    cale58 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, vi äger en gård 3.3ha. Med ett litet hus. Pris 189.000 €

    Är Lucainena de las Torres (Almería). Platsen är perfekt, lugnt, cykel Greenway som leder in till stan. Om någon ytterligare information, vänligen kontakta oss.
    [email protected]
     
  5. angelica

    angelica Ny medlem

    Blev medlem:
    22 augusti 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tips och svar!

    Försökte maila på [email protected] men det gick tyvärr inte. Du får gärna skicka lite bilder på din gård. Min mail är: [email protected]

    Har ännu inte tagit reda på hur det fungerar med bygglov i Spanien, men vi har för avsikt att bygga ett litet "unity center" på marken/gården vi köper. Har tänkt att ha en mindre kursgård med exempelvis yoga, meditation, musik och teater.

    Områden som av olika anledningar drar mest är runt Malaga, Barcelona och Teneriffa.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Billig mark och Malaga-Barcelona och Teneriffa går inte ihop!

    Du fick ett bra tips om Almeria provinsen. Kusten har aldrig frost. Men en mil upp på höjd så är det kallt på vinternätterna.
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    I Almeria (=staden) kan det vara väldigt varmt på sommaren. När jag var där för några år sedan var det + 42, i skuggan. Det var väldigt torrt och därför stängdes vattnet av i hela stan under dagen, ca 6 timmar.En mäklare sa att det händer ofta i Almeria att det är ont om vatten och det stängs av. Men detta var kanske 5-7 år sedan, allt kan ändras.
    Det skadar nog inte att ta reda på sådana saker innan ni bygger ert kursgård.
    Lycka till med allt!
    :)
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Vilken publik? Riktar du dig mot en Svensk/skandinavisk kundkrets ska du tänka pà flygförbindelser. Mallorca och Kanarieöarna är väldigt säsongsinriktade, medans Malaga och Alicante har mycket bättre flygförbindelser. Skuller rekommendera Alicante söder och Murcia.
     
  10. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    I Alicanteprovins finns tex utanför Algorfa mark för 150 000€ (minns inte hur stor). Den är nära en golfbana (kan vara fördel för verksamheten).
    Finns hos: www.scanproperties.com
     
  13. angelica

    angelica Ny medlem

    Blev medlem:
    22 augusti 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för era tips och ert engagemang! Det hjälper oss helt klart framåt i våra planer. Just nu efter olika överväganden så lutar det mot att vi ska börja utforska Barcelona området (varken varmast eller billigast, men många andra fördelar) Så har ni tips på mark och kanske någon bra mäklare i Barcelona området?
     

Dela sidan

Laddar...