Var i Spanien är bäst att investera i just nu?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av AndersHbg, 22 augusti 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. AndersHbg

    AndersHbg Ny medlem

    Blev medlem:
    21 september 2008
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    God morgon, Skulle vara väldigt intressant att fråga er var i Spanien det är bäst att investera i just nu? Med tanke på den gågna krisen och allt, ser på spansk tv att vändningen har skett, och att det lite smått börjat bli lite bättre. Står inför valet var man ska köpa någonstans helt enkelt, Spanska fastlandet, samt Mallorca och Kanarieöarna, och speciellt där är Solenlysers Teneriffa tycker jag!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
    var ska man köpa i spanien

    hej, det är ett intressant ämne AndersHBG, och personligen så tror jag att det fortfarande är betydligt billigare (ännu billigare dvs)ersonally runt områdena Murcia och Granada. Men Costa de la Luz är nog ett område där många spanjorer satsar och kommer att satsa sina pengar på semesterboende, detta område kommer mer och mer.
     
  4. Matrix

    Matrix Ny medlem

    Blev medlem:
    24 september 2008
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0
    Området runt Valencia i Spanien är fortfarande väldigt "spanskt" och inte alls exploaterat jämförelsevis med många andra ställen. där så jag man sätter sina pengar hyffsat säkert på ett par års sikt. Väldigt vackert också. Dock så vill jag säga att det fortfarande behövs fler kvalitativa byggbolag, mycket av det som har byggts har varit alldeles undermåligt i kontruktionerna.
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Köpa bostad..

    Det finns ju en del kriterier man måste utgå ifrån när man
    investerar sina pengar i boende i Spanien tycker jag.
    Vad finns för förbindelser med Sverige?
    Vill man åka hem ofta, och hur länge vill man resa?
    Man måste ta sig till flyg, kanske till Köpenhamn.
    Blir det dyra resor? Olämpliga tider?

    Ska man bo permanent så kanske det inte gör så mycket.
    Norweigan har till min fasa nyss ändrat sina avgångar till kl 6.15
    från Arlanda. Kul ;:( Ryanair vill jag inte åka med,där känner man sig närmast kriminell med alla begränsningar dom har ...och avlägsna flygplatser.

    Fortfarande är det ju otroligt billigt att köpa mellan Alicante och La Manga.
    En atico som min med stor terrass kostade ca 100.000E 2007. Nu kan du få en likadan för halva priset såg jag i går i Torrevieja.
    Att det är kris märks inte. Har aldrig varit så mycket folk i sta´n som nu.
    Det är nu man ska köpa helt klart.

    Canarias, längre restid men bättre klimat, inte så hett som på fastlandet, är
    ett bra alternativ. Inte så kallt på vintern heller om man ska jämföra.Dyrare att köpa lgh antar jag.
    Mallorca,Menorca är ju mysiga öar men dyrare bostäder. Klimat som i stort är som på fastlandet.
    Costa de la Luz har atlantkust, kallare vatten. Men det finns hur mycket mysiga ställen som helst. Man får utgå från sin egna förutsättningar och krav.
    Alla är vi olika :)

    Saludos P;;;;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Den bästa investeringen är att finna en plats där man trivs att bo. Om man inte tänker bo i "investeringen" är det en helt annan sak. Preciosa pekar på att det finns andra faktorer än framtida förtjänster som avgör valet. Om jag hade intresse av att resa till Sverige, hade naturligtvis Gran Canaria varit ett bättre val än Teneriffa. Vi uppskattar närheten till post, butiker, hälsocentral mm och ändå inte vara instängda i tät bebyggelse. Förtätning av bebyggelse är ett begrepp jag inte kan smälta.
     
  8. AndersHbg

    AndersHbg Ny medlem

    Blev medlem:
    21 september 2008
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    självklart sant det ni alla säger, det är otroligt viktigt att man trivs såklart! Sen att flygförbindelserna är bra och att man slipper sitta i bil 4 timmar från flygplatsen är otroligt viktigt som ligger diskonterat i priset! Men om man bortser från var man själv trivs osv om man enbart ser investerings mässigt dvs man vill köpa där priserna har gått ner allra mest sen denna kris startade. Mellan La Manga och Alicante är ett bra tips, ska kolla lite där och se vad jag hittar.
    Tack!
     
  9. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag tror inte på någon vändning nu då priserna inte gått ned tillräckligt mycket.

    Arbetslösheten är enorm och så även utbudet. Lediga lägenheter är i paritet med USA, om inte större. Det kommer ta många år innan marknaden mättas och då kommer det fortsätta att tokexploatera vilket håller ned priserna.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...