VALET IDAG 21 dec i Katalonien

Diskussion i 'Artiklar och Nyheter' startad av Preciosa, 21 december 2017.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    Katalanerna har av förklarliga skäl en stor dag idag, skall bli intressant att se hur folket röstar. Jag ser inget fel i att de vill dela på sig, jag kan förstå dem och jag vet deras historia någorlunda, men det många glömmer är den tysta majoriteten i Katalonien, de som inte syns.

    I valet angående självständighet så fick ja ca 90% av rösterna, men det man sällan nämner var att det endast var ca 35-40% av Katalonerna som röstade. De som kallades sig den tysta majoriteten gick ju ut på gator och torg några dagar efteråt för att visa att det inte är så glasklart som vissa vill ge sken av. Och över 300 företag har flyttat ifrån regionen nu, flera av dem är enormt stora och väldigt viktiga, men de flyttade pga oron och för att de inte kan se hur det ska gynna Katalonien att separeras från Spanien. För det kommer stjälpa båda två.
     

Dela sidan

Laddar...