Vad kostar värdering av tomt?

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av lekohe, 8 juni 2021.

1. lekohe

lekohe Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej hjälpsamma ni! Jag är i kontakt med advokater i Marbella för att genomföra ett ägarbyte av en tomt (inom familjen) som inte värderats på länge. Jag fick veta att man behöver ett värderingsintyg för att beräkna skatt och annat. Advokaten har meddelat att det kostar ca 700 euro för att få ett officiellt intyg av en behörig värderare. Kan denna summan stämma? I Sverige får man oftast gratis värdering av mäklaren, jag blev lite paff :)

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

Nalle Mycket välkänd medlem

Mottagna gillanden:
    733
    Spontant làter det dyrt. beror pà hur stor tomten är men runt 400€ skulle jag tippa pà.
    Googla tasaciones terrenos Marbella sà hittar du säkert flera olika alternativ.

Dela sidan

Laddar...