Vårdcentralen i la siesta/san luis

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Beckis, 4 juni 2018.

  1. Beckis

    Beckis Medlem

    Blev medlem:
    25 oktober 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej hej!
    Jag misstänker att jag drabbats av bihåleinflammation och börjar tänka att det är dags att uppsöka vård. Jag befinner mig i el chaparral och har sett att det finns en vårdcentral i närheten av den lilla vattenparken flamingo. Nära och bra för mig. Frågan är dock om man klarar sig utan tolk när spanskakunskaperna sträcker sig till enstaka ord, eller om det går att kommunicera hyfsat på engelska? Och fråga nr 2 är om det bara är att knalla in eller om man måste boka tid?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej! Jag har själv besökt vårdcentralen i La Siesta vid några tillfällen. Gå dit och ställ dig i kön för att få ett SIP-kort. Tag med det blåa kortet och evt pensionärsintyg samt passet. Berätta vad det är för fel med dig och då blir du anvisad var du ska gå och sätta dig och vänta på doktorn. Till återbesök får du nog en tid. Jag talar själv spanska och kan inte säga om de talar engelska eller inte. Mycket bra vårdcentral! Lycka till!
     
  4. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Om du inte är bosatt i Spanien tar du bara med det blå EU-kortet och ditt pass och går till vårdcentralen. Du har rätt till nödvändig vård inom det allmänna sjukvårdssystemet, och i Spanien har de inga patientavgifter så det kostar dig ingenting.
     

Dela sidan

Laddar...