Växla pengar

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Gnidde, 25 augusti 2014.

  1. Gnidde

    Gnidde Ny medlem

    Blev medlem:
    14 april 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er alla!
    Jag ska snart ner till Torrevieja.
    Måste växla en del pengar eftersom jag ska måla lite i lägenheten m.m.
    Var växlar man pengar billigast? Tänkte växla pengar i Sverige innan jag åker.
    Var brukar ni växla pengar?
    Med vänlig hälsning Thomas
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. wille

    wille Medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    1
    Nu finns det ju uttagsautomater i snart sagt varenda gathörn. De tar de flesta kort. Det är aldrig bra att springa omkring med en massa kontanter på fickan. Dock kanske man får betala en viss uttagsavgift för utländska kort.
     
  4. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Bättre kurs med Svenskt kort i uttagsautomat i Spanien än sedelkurs hemma i Sverige. Inga avgifter men ett valutapåslag som är rörligt vilket är inkluderat i mitt påstående. Skiljer sig dock lite från bank till bank (Svensk alltså)
     
  5. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Gemoneybank och Icabanken har inget valutapåslag.
    rocio
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Saxen

    Saxen Ny medlem

    Blev medlem:
    6 september 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Gör en utlandsbetalning till ditt Spanska kto, använd ditt Spanska bankkort då du behöver pengar. Tror det blir billigast så.
     
  8. Knut

    Knut Medlem

    Blev medlem:
    10 november 2013
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3
    ICA Banken tar väl ut 10kr per uttag om jag inte minns fel. Hur som haver så använder jag EU betalning till mitt Spanska konto vilket är gratis och sedan mitt spanska "bankomatkort" som är gratis - åtminstone i egna bankens automater.

    Dock brukar jag alltid ha med mig runt 100€ i kontanter - hamnade en gång i Italien utan kontanter och med havererat bankomatsystem (tog nästan ett dygn innan det kom igen). Normalt sett så tar jag ut kontanterna på flygplatsen när jag reser hem till Sverige men skulle jag missa det så dyker jag inom Forex istället även om det svider lite.
     
  9. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Nej, ICA-banken har inga uttagsavg. utomlands. Själv använder jag Ge-moneybank och dessutom mitt spanska kort, och överför, som du, kostnadsfritt från Skandiabanken till Bankia.
    rocio
     
  10. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Och vi har Norwegian-kort och passar på att samla poäng till flygbiljetter för "hem-semester".
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Vi har också Norwegiankort, men det använder vi bara när vi bokar resa för då blir det ingen kortavgift, och ev. kaffe ombord. Men inte blir det många kronor man tjänar på deras poängsystem...
    rocio
     
  13. Åsa66

    Åsa66 Medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har shoppat ihop ca 1.000 kr vardera på våra Norwegiankort sedan i mars-april 2014 genom poängsystemet (cashpoints). Blev ett bra bidrag till höstens flygbiljetter! Använder kortet till allt möjligt när vi handlar i Sverige under året; kläder, möbler, mat... Man får se till att betala direkt en gång i månaden bara så man inte använder den dyra krediten, använder det som rent betalkort! ;)
     
  14. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Oj, då har ni "shoppat" flitigt med kortet! För 200.000 kr på 4-5 mån. ;:(:eek:.
    rocio
     
  15. Åsa66

    Åsa66 Medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Låter helt galet när jag ser siffran, blir lite svettig! :eek: Men faktum är att "många bäckar små" kan medföra en hel del! Dels bjöd de ju på 275 "gratis" cashpoints när man öppnade kortet, dels får man ju mer än 1 % på vissa inköp... Vi är väldigt nöjda hittills i alla fall, känns som att det lönar sig.happy
     

Dela sidan

Laddar...