Trevliga traditioner

Diskussion i 'Teneriffa' startad av SolenLyser, 29 mars 2013.

  1. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag vet att jag är dum, jag borde inte läsa svenska nyheter, de gör mig bara ledsen:

    http://www.sn.se/nyheter/gnesta/1.1733889

    Desto större är glädjen att få bo i ett land som håller sina traditioner vid liv. I går var vi på den nu traditionella blomster/konst-utställningen i Guía de Isora:

    http://www.youtube.com/watch?v=fA-lkO9LTes

    Jag tillönskar er alla en Glad Påsk (det är tillåtet i Spanien)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Ja, det hela är bedrövligt.
    Själv har väldigt svårt för människor som inte vågar ha en egen åsikt.
    Skolfröknarna är väldigt ängsliga av sig och vill absolut inte uppfattas som diskriminerande. Därav tokerierna med de svenska traditionerna så som jul, mm. Men även fläskkött anses som provocerande, tom i skåne!
    Min åsikt är att "gästerna" får allt anpassa sig i vår kultur och hålla lite låg profil med sin religion. I västvärlden är det ju så att religion anses som lite privat sak, och den får inte färga hela tillvaron, då anses man ju fanatiskt.
    Finns gott om ex från USA.
    Skolfröknarna borde oroa sig mer om mobbning som bara blir värre och värre varje år. Måste vara fruktansvärt att skicka sitt barn till skolan när man vet att denne blir mobbad och får kanske men för livet, medans skolfröknarna sitter i fikarummet! (nu vill de ha 10.000kr/mån lönetillägg!!)
     
  4. Maddeabbe

    Maddeabbe Medlem

    Blev medlem:
    25 juli 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    SolenLyser- jättefint klipp från Guia de Isora. Glad påsk till dig med!
     

Dela sidan

Laddar...