Transport till och från flygplatsen.

Diskussion i 'Torrevieja' startad av solkatten, 30 juli 2014.

  1. solkatten

    solkatten Ny medlem

    Blev medlem:
    4 november 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Har ni något tips om transport till och från flygplatsen? Förutom buss och taxi alltså, och inte svarttaxi. Utan någon som har företag??
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej hör med spanienservice.se. :)
     
  4. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej solkatten, jag har sett att swemarine erbjudit körning på Facebookgrupper som svenskar i Spanien..
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!

    Vill bara säga att småfirmor som tar på sig persontransporter ska man
    kolla upp att dom verkligen har försäkringar för det.
    Annars kan det kosta massor om man råkar ut för något.
    På flygplatsen är det också restriktivt eftersom flygplatsen finns i
    Elche kommun. Elche taxi har stenkoll på vilka som kör privatpersoner.
    Tex så måste reguljära Taxi i Torre och andra orter skicka in namn innan till myndigheterna
    på dom som dom tex ska hämta på flygplatsen.
    Anses det att det är persontransport och dom inte är behöriga för det
    kan t.o.m passagerarna få böta.
    Det har varit och är "krig" där på flygplatsen om passagerarna.

    I all välmening/ P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Det är ju knappast lönt heller (att spara 10E) för att utsätta sig för risker med böter samt
    olyckshändelser.Då gäller ju inga försäkringar
    Skulle själv aldrig anlita persontransport om tillstånd inte fanns,och då blir det enklast och ta taxi om man inte hyr bil.

    Hos mina hyresgäster förmedlar vi transport om önskvärt,och då alltid med taxi
     
  8. Calderon

    Calderon Medlem

    Blev medlem:
    23 oktober 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    2
    På tal om inget annat i sammanhanget, vad jag vet får inte hud åka buss från flyget till Torrevieja, men får man åka om vovven är i buren ??
    600-700sek för taxi Alc- Los Altos är MYCKET. 1 pers+1 liten vovve. (18/10 med sas)
     
  9. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Alsa tar hundar i bur i pagageutrymmet under bussen. Om flygbussen inte gör det kan du kanske vinna nåt med att ta taxi till Alicante busstation och vanlig Alsabuss därifrån.
    Problemet är väl också att hitta taxi som tar hundar?
     
  10. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Hunden får åka med flygbussen om den åker i buren placerad i bagageutrymmet under bussen. Jag skulle aldrig placera mina hundar där, är väl knappast ngn som suttit där och kollat hur mkt avgaser som tränger in.
    har aldrig haft problem att åka taxi med hund. Vid "taxi på gatan" så ser ju chaffisen att jag har hund och när jag telefonbeställer så uppger jag att hund skall medfölja.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Nu pratar vi inte om några sextiotalsbussar utan Alsas moderna där hunden är placerad högre upp och längre från avgaserna än i en vanlig kombi-Volvo.
    Dessutom i ett ventilerat utrymme.
    Jag är i all fall glad över att denna möjlighet finns i dag. Den fanns inte när jag o min hund åkte till Torrevieja.:)
     
  13. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Pivata taxis är ju bara lönt om du är 5 eller fler (eler har hundar, rullstol, golfbag, mormors dödsbo etc)

    Kolla om de har SP skyltar brevid sin regskylt, det ska alla taxis ha, bàde "privata" och allmänna
     
  14. Calderon

    Calderon Medlem

    Blev medlem:
    23 oktober 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    2
    OK, tack för bussinfo.
    Hur mycket kostar busen till Torrevieja ??
    Har för mej att den avgår från ALC jämna eller ojämna hela timmar.
    Är vi inte tillräckligt många här på forumet som skulle gilla att det fanns en specialavdelning för att dela taxi ?? Så slapp man ju funderingar på svart taxi eller annan oförsäkrad.. ??
    Själv landar jag 18/10 med vovve med SAS 19.25
     
  15. Nina57

    Nina57 Medlem

    Blev medlem:
    18 augusti 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1
    Här kommer trots allt ett förslag på taxi ));) som jag har haft mailkontakt med för att åka med hund från flygplatsen till Torre. [email protected]
    Jag skall åka en lördag vid 23.30 tiden och fick en taxi som tar bur/labrador/ och stor resväska +mig själv förstås för 55 eur. Vilket känns som ordinarie taxipris? Rätt okej.
    H/ Nina
     
  16. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Flygbussen börjar kl 7 och går sen varannan timme t.o.m kl 21 till ALC
    Åter Torre kl 8 och varannan timme t. o. m kl 22
    Bussen kostar 6.92E om dom inte höjt. För hund vet jag inte.
    Finns utanför plan 2 på ALC så ta hiss dit. Quick Air står det i bussfönstret.
    Betala på bussen. I Torre betalar man i luckan på
    busstationen.
    Dela taxi - skriv det i "Semesterkategorin" under bilresa. Ska höra om
    man kan har en undergrupp med taxi där. thumb

    Chao P :sol:
     
  17. cajsa19

    cajsa19 Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Oj det lät mycket! Jag har aldrig betalat så mycket för mina taxiresor från Los Altos till flygplatsen eller omvänt. Brukar kosta 55 euro. Billigare att förbeställa
     

Dela sidan

Laddar...