Transfer Wise

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Sotanini, 3 oktober 2014.

  1. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
    Nyfiken på om någon provat Transfer Wise för att få lite lägre kostnader när man skickar ner pengar till sitt spanska bankkonto?
    graciass​
     
    pozuela gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Har för mig att jag läste något här om att en person hade provat och att det hade blivit dyrare. Själv skickar jag från Nordea till Banco Popular och jag betalar 3,42 sek per överföring så jag vet inte om jag tycker det är så illa.
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag skickar från Handelsbanken till Deutsche Bank, en sk SEPA överföring. Kostar inget.
     
    pozuela gillar detta.
  5. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Jag trycker själv in summan i Euro på SEB och får mycket bra Avistakurs direkt in på mitt Spanska CajaMar konto. Där hämtas pengar automatiskt till nästan allt som huset behöver betala. Kan sedan ta ut penga på kontor eller som jag gör via mitt Spanska betalkort.

    När jag jämfört har jag legat minst 40 öre billigare än forexkursen som brukar anses bra.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Skickar från Nordea i € till Deutsche Bank och det kostar ingenting, är det B P som tar betalt eller?
     
  8. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Hmm ja det måste det vara eller så har jag inte ändrat överföringstyp. Vad anger du när du flyttar pengar? Jag gör en utlandsbetalning, kanske det som är felet. Inte för jag har lidit så mycket av de kronorna men ändå!
     
  9. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Jag gör överföringar från mitt sv. konto i Skandiabanken till mitt sp. konto i Bankia vid behov, och det kostar 0 kr. Jag mailade till Skand.b. i dag och frågade. Och det är deras aktuella växlingskurs som gäller vid överföringen. Inget valutaväxl.påslag görs heller.
    rocio
     
  10. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    "Tack vare EU-stadgar får betalningar inom EU inte kosta mer än en vanlig betalning inom Sverige. Det gör SEPA/EU-betalning till det billigaste alternativet för dig.
    SEPA används när betalning sker i EUR och EU när betalningen sker i SEK."
    Kursen är en kommersiell kurs, "betalningakurs" som ligger nära banken "fixing" dvs du betalar en fastställd dagskurs, inte aktuell kurs vid själva beställningen av betalningen.
    Det finns info på din internetbank. Har t.o.m läst samma info på min spanska internetbank (om BIC, IBAN etc)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag skickar från Handelsbanken till Sabadell och lika så kostar det ingenting och går för det mesta samma dag.

    //Eckhoff
     

Dela sidan

Laddar...