Trähus i Spanien

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Patrick, 21 april 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Ja, som rubriker säger så tittar jag samt läser på om husbygge eller rättare sagt husmontering i trä då jag vill placera ett eller två hus, "casitas de madera" som det så vackert heter på spanska.. på en bit mark på costa azaharkusten. Hustypen heter också "cabanas", alltså små hus/gillestugor som levereras färdiga eller som byggsats. Frågorna är från min sida är om nån har erfarenhet av detta, hur tål trähus generellt värme och fukt? Dessa hus är dyra i spanien, varför förstår jag inte, då de byggsatserna kommer från Polen och och andra östeuropeiska länder och det måste vara billigare eller, hur är kvalitén där? Svenskt eller nordiskt trä står högt i kurs här. Men verkar förhållandevis billigt i sverige, när jag som hastigast tittar på begnagnademarknaden. Hjälp och råd om detta mottages mkt gärna! :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Spanjorerna anser nog inte att ett hus byggt i trä är ett riktigt hus. På Kanarieöarna lär man slipa fastighetsskatt om man bygger hus i trä. Här finns (fanns?) två svenska snickare ville satsa på att bygga trähus.
     
  4. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Jahaja, kan tänka mig det. Det mesta är väl cement och sten här också men många nya företag med små trähus står uppraddade här uppe vid vägen där jag bor. Tror att det är en lukrativ business. Kanske kan få skippa fastighetsskatten även här!?
     
  5. Målaren

    Målaren Ny medlem

    Blev medlem:
    25 mars 2008
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska du bygga själv eller anlita folk?
    Kan ju komma ner och hjälpa dig med Målningen/tapetseringen mot en flygbiljett och logi nu i sommar :)

    mvh
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...