Tips på vägen? Någon?

Diskussion i 'Alicante' startad av Helene N, 21 januari 2013.

  1. Helene N

    Helene N Medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Ja då tar vi första steget mot ett litet hus i spanien. Strax innan påsken ska vi åka runt med några mäklare i Cabo Roig. Vi har aldrig varit där, bara fastnat för det via egen research från Sverige. Den ena mäklaren är svensk (via swedbanks Real Estate) och den andra är engelsk/spansk via Resale Centre. Självklart skriver vi inte på några papper utan svensk/spansk jurist. Men, tips någon?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Helene!
    Cabo Roig är trevligt på sommaren, men när det inte är turistsäsong är det ganska öde enligt vänners vänner som bor där. Sedan beror det på vad man är ute efter förstås. Och när under året man tänker vara där mestadels. Söder om Torrevieja finns andra platser som är lite livligare, t.ex. Punta Prima, Playa Flamenca och La Zenia som nu har blivit väldigt i ropet sedan det jättestora köpcentret La Zeniaboulevard öppnade i fjol. Även om ni tycker att Cabo Roig verkar fint kan ni ju låta mäklarna visa er objekt i andra områden också, så att ni kan jämföra lite. Det finns många fina områden norr om staden också förstås men jag känner bättre till dom södra efter 27 års "boende" där

    Tänk på att veckan före påsk, Semana Santa, är Spaniens största högtid då "alla" är lediga och besöker sina semesterbostäder. Och passa på att titta på påskparaderna som går i T. varje dag/kväll. Det är väldigt imponerande, särskilt på långfredagens kväll.

    Lycka till med ert köp, var det än blir thumb

    rocio
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Helene!

    Ja Rocio täckte upp det mesta....och det bästa var när du
    sa på slutet: Vi skriver inte på nåt utan jurist. Den ska vara
    egen och inte knuten till mäklarna. En del brukar erbjuda sin
    egen advokat...nej och nej! Och har ni läst i
    Nerjatråden om mina och Uffes diskussioner om svarta pengar?
    Läs där också :D

    Bra juristfirma som jag anlitat många ggr är Ábaco Asesores.
    C/ Parodi 8 / 3 tr Tel 966707350 Dom har svensktalande personal.
    Ca 25 anställda. Mycket bra tycker jag. Jag har inte erfarenhet
    av nån annan.
    Ring och boka tid innan ni öht skriver på nåt.
    Ciao P :sol:
     

Dela sidan

Laddar...