tips på bra städfirma och hantverkare m,m

Diskussion i 'Torrevieja' startad av fialina, 11 april 2013.

  1. fialina

    fialina Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla godingar!

    Jag skulle behöva lite tips utav er om bra hantverkare, mm
    Jag har köpt ett bankåtertag och behöver anlita en städfirma som inte är alltför dyr. Tar tacksamt emot tips!!
    Eftersom jag inte kan Spanska så bra ännu så är det ett plus om de talar svenska el engelska.
    Behöver även anlita en rörmokare. Det finns inga toalettstolar eller hanfat i lgh. Vet ni om det är något som man kan be rörmokaren att fixa eller ska jag beställa det så att det finns på plats när rörmokaren kommer?
    Om jag har förstått det hela rätt så gäller rut/rot avdrag även i Spanien. Har någon använt sig utav det?
    Jag behöver även köpa kyl/frys och spis och tar tacksamt emot tips på vart man kan köpa detta till ett rimligt pris.

    Tack på förhand!:)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Kyl-frys etc kan du köpa på Carrefour. De kör hem. Toalettsaker finns tex hos AKI(Habaneras) eller ARDY (lite längre bort). Även "lokala" små firmor inne i centrum har sådant. Jag har anlitat Mercalux vid DiegoRamirez, nära Domti. Han hade också hemkörning, gratis.
    När jag bytte badrumsinnredn. fick jag åka med dem till en affär och välja själv vad jag ville ha.
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Städning: Släng en fråga till Preciosa här på forumet om hon kan rekommendera någon.
     
  5. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Hej!
    Behöver du bra hantverksfirma kan jag rekommendera RC Constructions,dom pratar svenska (bott i Sverige)Hos mig har dom byggt om kök samt lagt helt nytt klinkergolv i hela fastigheten med mkt bra resultatthumb
    Lycka till
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Kyl/frys.. RedDer på Av. de las Cortes Valencianas, prata med Costa. Bättre pris en Carre och hemkörning inkluderat. Han pratar mycket bra engelska..

    / Perra
     
  8. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Angående handfat , jag hade ett snyggt hotelhandfat i marmor med det hängde på sned. Köpte nytt på IKEA med förvaring. Förvaring behävs alltid.
     
  9. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Håller med dom är grymma. Vilken service!

    Gällande städning och övrig hjälp kontakta www.spanienservice.se de kan hjälpa till med mycket på plats!
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Rörmokare: Anders Källström i Torrevieja
    Tel 628 607 007
    Schysst snubbe :)

    Ciao P thumb
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Ardy har forresten byttet navn til Brico King. Ellers er vel Brico depot i Crevilliente kjent for godt utvalg og de laveste prisene. Et godt alternativ er også Leroy Merlin på La Zenia Boulevard.

    Ellers ville jeg generelt holdt meg unna skandinaviske håndverkere. De tar seg gjerne veldig godt betalt i forhold til spanske eller britiske håndverkere. Prøv å hente inn tilbud fra flere. Jeg tror at Brico depot har en slags oppslagstavle der håndverkere kan sette opp lapper med kontaktinfo og hva de kan utføre forresten. Enkelte dagligvarebutikker har også slike tavler.

    Jeg har hatt stort hell med å spørre naboer om hjelp til håndverkere. Som regel er det en eller annen handyman som tar på seg jobber i området og som kjenner både regler og selve byggene godt.
     
  13. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    OBS! Tråden är från april thumb
    Men bra tips på hantverkare är bra :)

    P :sol:
     
  14. Eva Hedenström

    Eva Hedenström Medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    6
    Hej
    Vi har köpt kyl, frys, diskmaskin på Ikea, billigt och fungerar bra. En annan affär vid Punta Prima som heter Milar är bra och håller bra priser. Allt körs hem och bärs in.
    Tycker att Carre är dryga och inte särskilt hjälpsamma. Alcampo håller bättre service när det gäller vitvaror.
    Arly Jörtner, Scandia Consulting som är svensk, anlitar i sin tur spanska hantverkare och håller ett bra pris. Ta in offerter från några och be dem om att specificera hur lång tid det tar att få arbetet gjort, men glöm inte att be om slutdatum. Arly har mail [email protected], tel +34629172708.
    Paco, spanjor som pratar engelska , 609658648 i Spanien har också gjort en hel del jobb åt svenskar o de är belåtna med hans service.
    Var beredd på att de gärna vill ha hälften av arbetskostnaden i förskott.
    Arly har gjort ROT avdrag på arbetet hos oss. Allt i Hus lika så och det har alltid fungerat. Allt i Hus är dock dyrare än Arly.
     
  15. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Allt i hus var fullbokade till maj redan, krisen is Spanien är mindre vid kusten :)
     
  16. mariva

    mariva Ny medlem

    Blev medlem:
    12 mars 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipsen, Arly från Scandia Consulting var super bra :tummenupp: var noggrann, på budget och tid
     

Dela sidan

Laddar...