Temperaturer inomhus på höstlovet

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Ann Blomstrand, 20 oktober 2021.

  1. Ann Blomstrand

    Ann Blomstrand Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juli 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Ska åka till Spanien Torrevieja höstlovet. Början av november. Bör jag boka hotell? Är det för kallt inomhus I äldre bostäder utan dubbelglas. Jag vill inte frysa på semestern :)

    Ann
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Ann!
    Boka hotell, ja det bör du kanske...Ett hotell som är billigt och bra och centralt är Hostel HB...ska visst ha kanonbra mat :)
    Men du vet kanske. Hotel Fontana Plaza är väl "finare". Cano lite sunkigare samt Juan Carlos...Hotel Madrid småtrevligt.,
    Nere vid Playa del Cura ligger Apartamentos Fresno...
    Ja det kan vara rätt kyligt på kvällar, morgnar och nätter...Om det är sol på dagen är det fint omkring 19-23 gr. Regn kan förekomma...
    Hotellen har väl värme inomhus antar jag :)
    Lycka till! P ♥
     
  4. Ann Blomstrand

    Ann Blomstrand Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juli 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Tack för svar. Hostel HB är jättefint. Bodde där I mitten av oktober 2019. Då var det så varmt att jag måste använda AC både eftermiddag och kväll. Tror inte de har någon värme ;-) dock. Det har nog bara lite dyrare hotell. Jag tror jag chansar denna gång. Blir det för kallt får jag väl ta in på hotell på plats. Hoppas första veckan i november ska bjuda på ej alltför kalla nätter.
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jo men AC:n har väl värme också...vore konstigt annars :) Hoppas det!
    Chao! P ♥♥
     
    Ann Blomstrand gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Det beror, naturligtvis, på vad lägenheten är utrustad med. Vi har dubbla Climalit fönster så bara det ger en bra början.
    Vi har en luftvärmepump ("ac" med värma/kyla), element i badrummet samt en flyttbar infravärmare plus en flyttbar avfuktare.
    Vi har aldrig behövt använda allt på en och samma gång när vi har varit i lägenheten t.ex. jul/nyår.
    /Helen
     
    Ann Blomstrand gillar detta.
  8. Ann Blomstrand

    Ann Blomstrand Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juli 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Huset har enkelglasfönster och AC som man så klart kan vända på. Min fråga var nog dumt formulerad. Höstlovet kan ju bjuda på varierande väder. Frågan är väl snarare om det blir för kallt inne om det är 12 grader ute nattetid i ett sånt här hus. Ser ut som temperaturerna börjar krypa ned mot 12 grader som kallast. Vet inte hur snabbt huset kyls ned. Om 12 grader ute betyder 12 grader inne, då börjar det ju bli lite småkallt.
     

Dela sidan

Laddar...