Tapas restauranger Malaga

Diskussion i 'Malaga' startad av 123fantaochrose, 25 maj 2014.

  1. 123fantaochrose

    123fantaochrose Ny medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns endel trådar redan, jag vet. Men nya restauranger öppnar och andra stänger, så därför ger jag det ett nytt försök.

    Vi har länge letat efter bra tapas restauranger nere på Costa del sol, utan någon speciell lycka. Nu ska vi snart in i Malaga för första gången och har hört att det finns mycket bra sådana restauranger där.

    Vi är ute efter en tapas restaurang som erbjuder tapas i stil med (luddigt men jag ger det ett försök): Gambas, skinkor, ostar, dadlar med bacon, patatas bravas, calamari osv. (jämnför allt med mitt första tapas äventyr i Barcelona på "cerveceria catalana." - Om jag har tur så kanske någon även varit på den restauranger och har upplevt liknande i Malaga)

    Tack så jätte mycket på förhand.

    graciass graciass
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    I gamla stan i Malaga kryllar det av bra tapasrestauranger, vi har provat många och inte stött på någon dålig. Gamla stan är rätt liten till ytan och enkel att gå runt i, knalla bara in på Calle Larios och gå upp till torget sen går du rakt fram och till höger - sen ligger tapasrestaurangerna överallt.
     
  4. DonBard

    DonBard Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    46
    Många fina tapas- ställen finns det. som Jonnyx skriver.

    Men om det är ett som sticker ut mer än de flesta
    och som jag aldrig missar så är det
    Bodega Bar El Pimpi
    på Calle Granada 62. I Malaga Centro Historico.


    Leta rätt på den adressen. Det är värt promenaden.
    (mycket nära Picassomuseet ( som finns
    i Palacio de Buenavista på Calle San Agustín 8)

    Det gäller att se upp.
    El Pimpi kan vara lätt att gå förbi, på Calle Granada 62.

    Men gå in, genom den trånga passagen,
    gå upp t.v. genom den långa baren och vidare
    upp i restaurangen. En genuin historisk miljö,
    och äkta gammaldags Malaga-tapas.

    Fortsätter du sedan vidare ute genom restaurangen
    så kommer du till en liten plaza fylld med
    serveringar med flera läckerheter.
    som hör mer eller mindre ihop med
    Pimpi. Och du har den fantastiska
    Teatro Romano på Calle Alcasabilla framför dig.

    Har du tillgång till Google maps
    så kan du ta en titt på miljön redan nu.
    De luculliska njutningarna väntar när du kommer hit.

    Bienvenidos y disfrutar de su comida
     
  5. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Tapasres i Malaga

    Det är precis som DonBard skriver El Pimpi är en höjdare, de har dock en liten egenhet - det kostar mer på terassen än inne! Inte mycket mer men ändå...
    Men vi missar heller inte El Pimpi när vi är med vänner i Malaga.

    Det finns ett ställe till som vi aldrig missar, det är kanske i första hand ingen tapasbar även om de har tapas också. Det är den gamla vinbaren Bodega Antigua Casa de Guardia. Den ligger på Alameda Principal 18, det är den stora avenyn som går tvärsigenom Malaga (där alla bussarna är). Strax bakom vinbaren ligger sen den stora saluhallen, också en sevärdhet om man är inne på dagen när den är öppen.:sol:
     

Dela sidan

Laddar...