tandvården i Spanien?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av sannna, 22 februari 2011.

  1. sannna

    sannna Ny medlem

    Blev medlem:
    17 november 2008
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Tänkte höra lite om någon vet hur dyrt det är att gå till tandläkaren i Spanien, kostar det mer om man inte är spansk medborgare? räcker det att man visar upp sitt europeiska sjukförsäkringskort?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Sannna!!

    Det är billigare att gå till tandläkaren i Spanien.
    Du behöver inte visa upp något kort.
    Om behandlingen går över 3000:- så får du 50% på
    det som går över tillbaka hemma i Sverige. Det ska då
    fyllas i papper om det av tandläkaren och lämnas till
    försäkringskassan.

    Vill man så kan man ju gå till svenska,norska tandläkare
    som det finns massor av. Tar spanska priser. Vet inte exakt
    hur mycket billigare men tror att det är mellan 25-40% lägre
    pris. Rätta mig om jag har fel någon som vet bättre.

    Spanska tandisar är också bra.

    Ciao P ;;;;;)
     
  4. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    det är utmärkt tandvård här nere!

    [​IMG]
     
  5. sannna

    sannna Ny medlem

    Blev medlem:
    17 november 2008
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    okej det låter ju toppen! :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Och denna bild gör att man längtar dit! gapskrattt
     
  8. tarha

    tarha Ny medlem

    Blev medlem:
    18 november 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1
    Hoppar in på tandläkartråden efter en del googlande...Har behov av tandläkare nere runt Fuengirola...finns ju en uppsjö, nån har kanske ett bra tips? helst då skandinavisk...Bet av en bit/flis i framtanden idag då det blev en liten springa, tidigare lagning som sprack antar jag, retligt värre. Hade ju inte räknat med tandläkarbesök men måste väl få lappat det så inte tanden ryker.
    Har ni nåt förslag på klinik som ni känner till, till bra(billigt pris)?
     
  9. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
  10. Vitlöks-Lena

    Vitlöks-Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5
    Min skånske man går hos tandläkare Marja Pursimo, Clinica Scandental http://www.scandental.net/ på ”bussgatan”. Hon har jobbat i Sverige och talar bra svenska - har inte ens några problem med skånskan! Receptionisten talar spanska och engelska, tandhygienisten engelska.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Jag går hos en svensk tandläkare i Torrevieja, Filippa Weichbrot, som är mycket välrenommerad och duktig. Hon bytte en porslinskrona på mig förra veckan. Det kostade € 410=c:a 3.700 sek. Enligt min väninna i Sverige som är tandsköterska skulle det kosta c:a 4.500 kr. där hon arbetar. Jag gjorde en rengöring av tänderna motsvarande ett tandhygienistbesök här i T. Det kostade € 50 och på Folktandvården i Sundsvall kostar det 592 kr. Så SÅ mycket billigare är det inte här . Mina vänner som går hos olika tandläkare här har samma uppfattning som jag. C:a 15-20 billigare än hemma är det kanske. Går vi hos "fel" tandläkare och har någon ett bra tips på billiga OCH duktiga tandläkare. Jag ska ev. implantera en eller flera tänder framöver :D och då kanske jag skulle kunna spara ett antal € thumb.

    Hälsnigar
    Rocio
     
  13. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Vi är nöjda med vår tandläkare på Teneriffa. 30 Euro kostar det att ta bort tandsten (mycket grundligt). En porslinskrona kostar 300 Euro.
     

Dela sidan

Laddar...