Tandläkare Alicante

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Nils, 26 oktober 2015.

  1. Nils

    Nils Medlem

    Blev medlem:
    30 januari 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20
    Hej.

    Är det någon som har bra erfarenheter av tandläkare i San Juan - Alicante.
    Måste tala engelska eller svenska.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Nils!

    Om du inte hittar nån där så ta en liten utflykt till Torre :)
    Bengt Bengan Larsson är superbra. Gör även inplantat.
    C/ La Loma 9
    965 706 834,akut 60 689 772
    Alicante-Torrevieja med buss. Tandläkeriet 100 m från busstation.
    Eller bil. 1 tim kanske? Värt "besväret" tycker jag :)

    Chao P :sol:
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
  5. Nils

    Nils Medlem

    Blev medlem:
    30 januari 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag får tacka damerna för hjälpen. Tyckte Torre var för avlägset. Hittade en tandläkare på taxiavstånd som verkade bra, fast jag hittade 2 mottagningar i närområdet och valde den närmaste. Det fungerade bra--språket var ju inte så kul men damen med borren verkade kompetent och bra. Jag har dåliga erfarenheter av tandläkare i Sverige både vad gäller kompetens och språkkunskaper och då kan jag ju like gärna ta en i Spanien som har anledning till kommunikationsproblemen. Hur som helst fick jag tider och satt i plågositsen i 5-6 timmar under en 2 veckors period. Claudia som dentisten heter rotfyllde en avbruten nedertand fram och satt en krona. Restaurerade en sönderbiten tand halvvägs in i nederkäken samt rotfyllde en sönderbiten innertand no 7 i nederkäken No 7 är tanden före visdomstanden som lär vara no 8. Tyvärr räckte inte tiden till för en krona på denna tand beroende på att jag blev lite less på att sitta i stolen så ofta.
    Hursomhelst jag betalade 924 eu tyckte allt fungerade bra och är nöjd. Dessutom är det ju behagligt att gå 200 meter till tandläkaren i 20 graders värme jämfört med att skrapa vindrutan och leta parkeringsplats till en tandläkare där man har svårt att få tid.
    Avenida BRUSELAS (C. C. GARDEN PLAYA), 12, LOCAL 76. 03540. PLAYA DE SAN JUAN, ALICANTE/ALACANT, ALICANTE Här höll tandläkaren till. Rekommenderar gärna.

    San Juan var en trevlig plats med många restauranger och goda förbindelser både norrut och till Alicante. Skönt att slippa hyrbil. Våra promenader blev mycket bättre när vi kunde välja område och ta tram ena vägen eller båda vägarna. Taxi från och till flygplatsen för en rimlig peng kändes också rätt.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Ok, hoppas det går bra. Flera rotfyllningar, undrar vad samma operation hade kostat i Sverige? Det dubbla?
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Om man inte är skriven i Spanien så får man tillbaka en del från
    försäkringskassan hemma om tandläkaren fyller i papper vad som är utfört.

    50% på det över 3000:- och 85% på det över 15000:-
    Regler om vilka tänder som avses finns...samt inte kosmetisk vård ersätts.
    http://www.forsakringskassan.se/tandvard/statligt_tandvardsstod/hogkostnadsskydd

    P :coolsmilie:
     
    Last edited: 11 december 2015

Dela sidan

Laddar...