Tack till Preciosa

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av carl, 18 mars 2013.

  1. carl

    carl Medlem

    Blev medlem:
    10 april 2008
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    17
    Vissa saker tar man för givet.

    En sak som jag tar för givet på forumet är Preciosas inlägg. De är alltid balanserade, innehållsrika och fulla med nyttig information. Jag måste erkänna att jag sällan trycker på knappen ”Tack” men det har mer att göra med att hennes information inte är aktuell för mig just nu.

    Jag läser hennes blogg varje dag och lever med lite vad som händer i Spanien och Torrevieja. På så sätt har jag en fot i Spanien, landet som jag besöker varje år. Nu ska jag erkänna att det kanske är lättare för mig eftersom jag tidigare bott nästan tio år i Spanien och innan dess fem år i Sydamerika.

    Att Preciosa biter ifrån sig när hon blir påhoppad tycker jag är ett bra tecken.

    Ett tack från mig och en uppmaning att fortsätta i samma stil.


    Carl
     
    kimmen gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Carl, jag håller med dig fullt och fast. Men jag måste tillstå att jag trycker på "tackknappen" även om inlägget ifråga inte är aktuellt för mig personligen, men det kan vara bra och användbart för någon annan eller kanske för mig vid ett senare tillfälle :).
    rocio
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Gracias Carl ! Kom just hem från Benidorm så
    i kväll får du läsa om den staden thumb
    Du är för snäll redface

    En moderator ska ju vara moderat haha...fast jag är
    ju tvärtom (moderat = måttfull i detta fall)

    Tack alla som tackat Carl, jag kunde ju inte gärna klicka på
    Tack-knappen jag också :cheeky Det är sånt här som gör att
    man harvar på...

    P spainsmile
     
    Last edited: 19 mars 2013
  5. Amadecasa

    Amadecasa Ny medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kan inte annat än att hålla med, Carl. Preciosa är en ständig källa till information! :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Här håller jag helt med Carl!
    Preciosa är en klippa för forumet. Ibland undrar man hur hinner hon med allt.
    Att jag skriver detta utan att nöja mig med tack knappen har att göra med att jag och P har inte samma sinne för humor, och därför kan vissa tro att jag inte skulle uppskatta hennes framfart på forumet, men det gör jag verkligen!
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej McAber!
    Det är hedervärt av dig att du talar om att du uppskattar Preciosa trots att ni uppenbarligen inte har samma sinne för humor som du säger. Och hur livfullt skulle ett Forum vara om man tyckte lika om allt. Jag delar inte dina åsikter i mångt och mycket men i detta fall ska du ha all heder thumb.
    rocio
     
  9. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Hon gör ett superjobb på forumet och det skall hon ha all heder och tack för!!

    Att hon sedan har hjälpt mig på plats i Torre med massa saker som jag inte kunna gjort själv är, om än, mer beundransvärt. Det engagemanget och intresset för att hjälpa andra människor har jag sällan skådat!!

    Jag har tackat henne flertalet gånger och gör det nu igen:)

    Om allt klaffar nu(det verkar gå vägen..) så har jag semesterboende klart inom kort vid Playa del Cura. Utan Preciosa hade det blivit en mycket längre resa och utan tvekan med ett par/flera farthinder eller i värsta fall avåkningar.

    Jag hoppas innerligen att jag får chans att tacka henne på plats i värmen:):)

    / Perra
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jiiisus Crajst Perra!
    Det enda jag gjort är att gå ner till inmobiliarian (spansk) ett par ggr, tittat
    på lgheten och mejlat dom några ggr redface. Fotade lite men allt
    det där gillar ju jag!! Sen hänvisat till Ábaco som gjort ett kanonjobb
    med kollen i fastighetsregistret så det blev OK. (Behövdes vill jag säga till
    alla presumtiva köpare)...
    Och så har vi mejlat fram och tillbaks och det har varit så roligt för du är en
    så humoristisk kille att man har fått skratta högt i bland, kan det bli mer kul?

    Nää/ Kram P :D
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Perra

    Perra Medlem

    Blev medlem:
    10 oktober 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    4
    Du underskattar dig själv.. du har gjort mer!!!

    Kommer rekommendera alla till dig när du sätter upp skylten "Preciosa´s Immobiliare" - jag fixar hemsidan och du sköter kontakterna;)

    / P
     
  13. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Instämmer med allt som tidigare sagts om vår kära Preciosa! ;;;;;)
     
  14. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja fast då får du stava rätt gapskrattt Inmobiliaria heter det...
    Och så är jag för gammal, det glöms bort att jag är pensionär.
    Knacka på datorn orkar jag ännu :D

    Ciao P :sol:
     
  15. Apple

    Apple Ny medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja nu måste jag fylla på :)
    Jag håller så med er, Preciosa har ställt upp och hjälpt mig så mycket, utan henne hade jag nog tappat sugen när motgångar med köp dykt upp. Massor med bra tips har du gett oss, Du är grym P!!
     
  16. mimus48

    mimus48 Ny medlem

    Blev medlem:
    21 juni 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2
    Vi är också fulla av tacksamhet för all den information som vi fått av Preciosa angående boende, elpriser, busstider och en hel del annat. Vi är inte ens där ännu, men vi landar i Torrevieja till hösten. Då påbörjar vi vårt nya Spanska liv. Det ska bli så spännande, och all fin kontakt med alla som vi "träffat" här på forumet är ovärderlig. Fantastiskt att det finns en sådan person som Preciosa som orkar och har tålamod att hjälpa alla och svara på alla dessa frågor som folk har. Hoppas hon vill fortsätta med det för det är till stor hjälp för alla oss som tittar in här och undrar över allt mellan himmel och jord inför flytten till Spanien och värmen.
     
  17. Rick & Nett

    Rick & Nett Ny medlem

    Blev medlem:
    3 oktober 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Är ganska ny på detta forum. Och vi har läst till oss mycket info och när man ställer frågor får man alltid svar. Känns tryggt med Perciosa och alla andra "veteraner".Ska bli bättre på att tacka alla som informerar oss nybörjare. Vi har ganska nyligen blivit ägare till en lägenhet i Isla plana, Murcia. Och "lasset " går ner på fredag!!!! En härlig semesterbostad. Som vi kommer att utnyttja så ofta vi kan..2 glada skåningar :)
     
    Last edited: 19 mars 2013
  18. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Ha det så bra och trevlig resa till er nya "sommarstuga"! Jag minns hur det var att komma ner och flytta in. Wow, jag riktigt känner förväntningarna pirra i kroppen :):).
    LYCKA TILL!
    rocio
     
  19. sule01

    sule01 Medlem

    Blev medlem:
    17 december 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola! Vill instämma i hyllningskören! P är fantastisk! Modererandet här på forumet, bloggen och inte minst all hjälp och trevligt sällskap på plats i spansklandet! Du är en klippa!

    //Susan
     
  20. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag vill också stämma in i hyllningskören för Preciosa! Väldigt hjälpsam, kunnig o oerhört trevlig! Mycket pga av P som jag kom till skott så snabbt o köpte lägenhet i Torre!
    Dessutom är hennes blogg väldigt kul o givande att läsa!
     

Dela sidan

Laddar...