Ta med eller köpa på plats (barnsäng)

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Piffpuffen, 19 februari 2013.

  1. Piffpuffen

    Piffpuffen Ny medlem

    Blev medlem:
    13 februari 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet inte om denna tråden ligger rätt men jag testar:)

    Vi ska ev. tillbringa ett halvår i Torrevieja och vårt minsta barn blir då 3 månader när vi kommer ner men 9 månader när vi åker hem. Alltså kommer det behövs någon typ av barnsäng/resesäng framöver.
    I början funkar det ju fint att sova i barnvagnen men en 8-9 månaders är lite för rörlig och för stor för detta.

    Min fråga är om det är lättaste/billigast att helt enkelt köpa en säng på plats istället för att transportera på flyget t.o.r?

    Barnvagnen åker med men eftersom vi har tre andra barn plus packning att hålla ordning på känns varje sak att bära aningens bökigt ;)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag misstänker att det blir billigare att köpa på plats, att transportera en säng fram och tillbaka på flyget verkar som ett dyrt och onödigt alternativ.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola!

    Beroende på var man bor här nere så kan man hyra
    säng från "barnsaksfirmor". Då kan man hyra allt,
    barnmatsstol, madrasser allt möjligt..Vet inte vad det
    kostar nu men för 5 år sen var det hyfsat billigt.
    Dom kom hem och monterade också ihop grejorna.

    Ciao P :sol:
     
  5. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Det finns väl IKEA i Torrevieja (?) Minns att det skulle öppna inom kort när jag bodde där. Minns jag rätt?
    I så fall är det bara att kolla på www.ikea.es vad priset på barnsängar ligger på.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Piffpuffen

    Piffpuffen Ny medlem

    Blev medlem:
    13 februari 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    IKEA :)
    Vad knäppt det var att kolla på den spanska sida. Samma bilder och namn men allt annat på spanska ;)
    Men ja, det lär bli billigare. Billigaste sängen kostade omvandlat till SEK ca 500kr :)
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Ran22!
    Mig veterligt har det inte varit tal om att Ikea skulle öppna i Torrevieja. I Murcia däremot har vi ett som öppnade för några år sedan. Alicante har ju också varit långt fram i planeringen men det protesterades väldigt mycket emot det så jag vet inte om det blir av eller ej.
    rocio
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Nej det hamnar i Valencia istället :( Kanske nån gång
    att det kommer till Alicante om dom kommer till skott...
    ja myndigheterna alltså i Alicante think

    Ska man bara bo kort tid så kan man hyra här som jag gjorde, annars vad gör man av
    den sen till nästa gång:
    http://www.kideasenurseryhire.com/index.php?pg=2&cat=1
    Engelska jättetrevliga.

    Finns en svenk firma i "svenskcentret" Torremarina,La Mata som heter "Småfolket".
    ingen hemsida httar jag men tel (0034) 693700017
    Dom har också allt från bilbarnsstolar, sängar, matstolar mm.




    Ciao P :sol:
     
    Last edited: 19 februari 2013
  10. Ran22

    Ran22 Ny medlem

    Blev medlem:
    8 januari 2013
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    4
    Nu kände jag mig tvungen att googla lite eftersom jag gav fel information här tidigare :).
    HÄR en länk till en affär i Torevieja. Gissar att det finns billigare varianter i nån varuhus. (Carrefour?) Googla på "cunas de viaje." Dessa resesängar är helt OK för små bäbisar.

    Köpa eller hyra beror helt på hur länge man räknar med att behöva den. Att hyra blir dyrt om man behöver sängen länge.

    Räknar man att det blir billigare att köpa är det bara att lämna den vid nån sopcontainer innan hemresan - alltid finns det nån som behöver den :)
     
    Last edited: 20 februari 2013
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Eller sälja ev. skänka bort den på detta eminenta forum.....:cheeky.
    rocio
     
  13. Rottweiler

    Rottweiler Medlem

    Blev medlem:
    27 september 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    17
    Dottern tog med sig en resesäng på flyget till sin 6 månaders kille. Den var inte speciellt stor ihoppackad men det låter ju som ni har en hel del annat att släpa på. Ett annat alternativ är då att åka bort till Jysk vid Punta Prima rondellen. Där fanns precis samma säng som dottern hade med sig hemifrån. Kommer tyvärr inte ihåg vad den kostade.
     
  14. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej, Jag passerar en Jysk butik i Fuengirola under dagen. Går in och kollar. Återkommer till kvällen.
    Göran
     
  15. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Goranwint!
    Vill bara säga att danskarna håller sig väl framme i Spanien tydligen. Vi har en på andra sidan gatan där vi bor i Torrevieja också. Så nu vet ni andra Torreviejabor det om ni inte visste det sedan tidigare. Dom har ju lite skandinaviskt stuk där om men är ute efter det.
    rocio
     
  16. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    DEt finns 2nd hand affärer i Torrevieja som ev. kan köpa sängen som ni inte behöver...
    En av dem är Cariño Bazan vid C/La Paz (minns inte numret men nära till C/Bazan)
    den andra är vid Av. Cortes Valencianas (Michelles tror jag det heter).
     
  17. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Då var det gjort. Hittade sängen som i svenska katalogen heter Maryland (449 kronor). Heter ingenting på Jysk härnere, men kostar bara 39.95 Euro (ca 340 Skr i dcedn kurs jag fick ut från automaten igår) Finns också liknande, billigare och lite vekare på Eroskis stormarknader.

    thumb önskar Göran
     
  18. Piffpuffen

    Piffpuffen Ny medlem

    Blev medlem:
    13 februari 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Tusen tack för alla bra svar;:;;)
    Verkligen supersnällt :D
     

Dela sidan

Laddar...