Ta körkort i Spanien

Diskussion i 'Spanien' startad av Eva, 16 november 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Eva

    Eva Ny medlem

    Blev medlem:
    29 februari 2008
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0
    Den här nyheten hittade jag precis på nätet, har själv inte körkort så kommer nog åka ner och ta det under min mammaledighet...

    Att ta körkort i Málaga är nämligen billigare än i de flesta andra städer i Spanien. Däremot kan eleverna behöva betala upp till 237 euro mer, beroende på vilken trafikskola de väljer. Det har konsumentorganisationen Facua kommit fram till då de undersökte 270 bilskolor i 29 städer. Málaga ligger bra till. Genomsnittspriset ligger på 892,68 euro. I priset ingår teorilektioner och 20 körlektioner under en månad. Facua ger rådet till blivande körkortstagare att man bör jämföra priserna på flera trafikskolor innan man väljer en. Det sparar du pengar på. Från kustradion.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. filippa33

    filippa33 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    spanskt körkort

    hej ! vad kul att läsa ditt inlägg om att man kan ta körkort i Spanien,vore en bra ide. Tänkte bara höra om någon ev . vet om teoriprov och så är på engelska? finns det många körskolor som är bar och engelsktalande samt hur gör man för att få ett "svenskt" körkort sen när man kommer hem?jättetacksam för svar MvH Filippa
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    När mitt svenska körkort gick ut förlorade jag det för gott. Det byttes ut mot ett motsvarande spanskt och den största skillnaden är att man kontrollerar hälsan med en viss regelbundenhet i Spanien. Har en körkortsbok hemma på spanska som jag använder som uppslagsbok för trafiktermer, den kostar inte mycket. Man kan testa sig själv på:

    Test Tráfico nº1
     
  5. rives

    rives Ny medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2008
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon som har tagit ett körkort i Spanien? Eller vet mer om det?
    Att ta det på spanska känns ju som ett svårare steg, eller om det är mestadelen kryssfrågor och körningen går bra så kanske, kanske det skulle kunna gå.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    kostnad att ta körkort i spanien

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Att lära sig köra bil i vilket land som helst är oftast dyrt :(, samt Spanien är inget undantag, snittpriset i Spanien för en timmes körlektion är omkring 25€. Tillkommer gör teorilektioner, de ligger på ca 30-35€, eller en paketpris på ca 300€ brukar många körskolor ligga omkring![/FONT]

    Sen tillkommer en examens/tenta avgift. I Sverige betalar du varje gång du tar ett test. I Spanien, betalar man för tre test åt gången. Avgift på detta är 160€.

    Hoppas det hjälpte lite...
     
  8. Per07

    Per07 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 oktober 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1
    Det är nog lika bra att ta körkortet hemma, måste nog ha spanskan i ryggraden för att fatta vad en körskolelärare gormar om mitt i den spanska trafikkaoset!! hehe
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Per!

    Fin avatar du har,vacker!
    Och huset var fint också.

    Saludos P
     
  10. Per07

    Per07 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 oktober 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1
    tack preciosa, ja det är mitt absoluta drömhus, men det såldes, och var för dyrt... snyft.. :(! Tack för ett bra forum, har följt många inlägg och så, men har först nu reggat mig! Kanske ska börja leta lite i Vega Baja, tittade på google, jättefint ser det ut att vara där du bor.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vega Baja-området...

    Ja vi har ju enl alla mätningar och WHO -sägs det -
    det bästa klimatet. Kanske beroende på saltsjöarna häromkring.

    Det är ju en lång kust med massor av orter att kolla upp. Och som jag
    sagt tidigare - det beror på vad man är ute efter, vad man har råd med
    och den situation man befinner sig i. Om man vill ha lugn och ro eller
    bo "mitt i" någon stad etc..lghet el hus, hyra el köpa..Bo permanent el på
    semester och om man vill hyra ut tidvis.

    Om du är inloggad så kan du gå in på min nick under "statistics" och om du orkar scrolla ner på mina inlägg till vänster och leta vad jag sagt om detta område.
    Har väl mest talat om Torrevieja men det finns ju pärlor utmed hela kusten.

    Det är ju billigt att köpa nu i Vega Baja-omr och jag TROR think inte priserna sänks så mycket mer nu FAKTISKT...Finns väl desperata säljare men vad jag
    ser på "segundamano.es" och "idealista.com" så har det inte ändrats prismässigt på ett tag.

    Saludos/ P ;;;;;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...