Tågresa Spanien-Sverige

Diskussion i 'Spanien' startad av ester, 8 juni 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ester

    ester Medlem

    Blev medlem:
    19 oktober 2008
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5
    I augusti ska jag åka till Sverige på semester. Vill inte flyga utan har funderat lite på tåg, Alicante-Göteborg. . Kontaktade Renfe men det går inte att boka hela resan genom dem. Man får tydligen kontakta tågbolagen i varje land där man reser igenom. Är det möjligen någon annan på Spanienforum som har gjort en liknande resa per tåg?

    För många år sen fanns det bussresor, men det verkar det inte finnas längre.

    Saludos,
    Ester
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Bra initiativ Ester! Nu trampar du på en ömtålig tå. Du vet att EU-valet är över och allt vackert tal om samarbete mellan länderna, miljövänliga transporter mm är avklarat. Loppet är kört igen, läpparnas rörelser stämmer inte med verkligheten.
    Vi skulle, när vi bodde i Sverige, cykla i Frankrike (Bordeaux till Cognac). När vi äntligen lyckades hitta en tågförbindelse, insåg vi att resan skulle bli dubbelt så dyr som med flyg. Lägger man därtill kostnader för måltider i restaurangvagn mm blev det ohållbart.

    EU-politikerna har många viktiga frågor att ta sig an!
     
  4. Victoria

    Victoria Ny medlem

    Blev medlem:
    23 mars 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1
    hej, har också haft stora funderingar på att åka tåg till Spanien nästa sommar.
    Planen är att ta tåget ner till Spanien där vi har boende i Malagatrakten.
    Skulle vara trevligt att ta tåget så att man kan njuta av resan på ett annat sätt och få se en hel del som du inte ser när du flyger!
    Undrar också om nån har gjort någon liknande resa?
    Några erfarenheter?
     
  5. peppy

    peppy Ny medlem

    Blev medlem:
    29 mars 2008
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Angående tågresor inrikes i Spanien så är det mycket lätt att ta sig fram. Tågnätet är otroligt väl utbyggt och det är billigt att åka tåg. Det finns även goda bussförbindelser. har dock aldrig åkt tåg från sverige till spanien..
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. HeleneE

    HeleneE Ny medlem

    Blev medlem:
    29 juni 2008
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0
    Man sparar mycket på att köpa interrailkort beroende hur långt du ska åka. Jag betalade 90 euro for en tur o retur resa med tåg från Malaga till Barcelona!
     
  8. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Vi planerar just nu en resa Málaga - Ronda - Córdoba med tåg och en eller två övernattningar i varje stad. Någon som har testat?
     
  9. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    det känns som det verkligen kommer att satsas på bra tågförbindelser inom Europa inom snar framtid pga de oerhört stora miljövinster och positiva effekter man får istället för flyg och bil! Tågcharter till spanien kommer kanske bli stort?
     
  10. Xiroi

    Xiroi Ny medlem

    Blev medlem:
    9 november 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag åkte med Interrail, Sthlm-Madrid-Sthlm några ggr för länge sedan. Då tyckte jag det var kul, träffade trevliga människor, hann tom ta några trevliga promenad i Paris och Köln. Nu skulle jag nog inte orka med en 2,5 dagars lång resa.

    Det misstag jag gjorde på första resan var att ta bagaget med mig (inkl böcker till plugget!). Det mistag gjorde jag bara en gång. Det gick faktiskt att skick bagaget i förväg, eller skicka samma dag som man skulle resa och hämta några dagar senare. Det rekommenderar jag! Om det fortfarande går att góra.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...