Symaskinskunnig

Diskussion i 'Torrevieja' startad av rocio, 26 oktober 2013.

  1. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Är det någon här som är duktig på symaskiner? Jag blir galen. Hur jag än spänner över-och undertråden så blir inte stygnen bra. Av alla ni som vistas här, så måste väl NÅGON vara, aktiv eller pensionerad, symaskinsagent/reparatör! Säg ja, och rädda mitt förstånd ;:(!
    rocio
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lars at Ejgde

    Lars at Ejgde Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0
    (sy)maskiner

    I grund och botten är dom alla samma sak. Må det sen vara ångmaskiner, grävmaskiner eller symaskiner...

    Prova med en välriktad spark och några svordomar.
    Det gör alltid jag och sen brukar det gå bättre.

    L thumb
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Det har jag redan provat, men sedan jag samlat ihop delarna och monterat ihop maskinen igen, så blir stygnen tyvärr lika dåliga :cool:.
    rocio
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050

    Du får åka hit helt enkelt, verkar vara den ende hyfsat nära :)
    http://www.paginasamarillas.es/fich...-martinez-y-edelmira-aybar_73983445N_003.html

    Bara en sak jag ångrar i livet :) Det är att jag slängde min fina Husqvarna från 60-talet. Nu finns inga gedigna
    bra symaskiner längre. Var ett enkelt fel på den :(

    Chao / P :sol:
     
    Last edited: 26 oktober 2013
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej brukar ha samma problem och då visar det sig oftast att jag trätt fel någonstans:(
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Har du kollat att undertråd inte är för löst spolad? Det har hänt mig ofta och då blir det katastrof...
     
  9. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    ja precis hatar mär det händer;:(;:(
     
  10. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Tack för råden :), men utan att ta i alldeles för mycket, så har jag sytt mycket i mina dagar, så det där med trådspänning vet jag hur det fungerar. Det måste vara något som ska justeras inuti maskinen efter vad jag kan förstå. Det är därför jag efterlyser en mer professionell person med större erfarenhet av hur en symaskins innandöme fungerar än vad jag har :confused:.
    rocio
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Då får man be om ursäkt och dra sig tillbaka i skalet:):)
     
  13. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Förlåt, det var verkligen inte min mening att verka stöddig..redfaceredface.
    rocio
     
  14. åsa51

    åsa51 Medlem

    Blev medlem:
    2 april 2013
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    4
    Ingen fara jag skojade bara,ha en bra dag,själv är jag osams med min maskin varje gång jag skall sy,vi hatar varandra:)
     
  15. Klipp

    Klipp Ny medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Det är med ca 90% säkerhet något av följande. När undertråden är ditsatt dra i tråden o känn att det är lite motstånd. Lika med övertråden. Trä den rätt men inte i nålen, ta ner pressarfoten. Då skall det va motstånd, mer än undertråden. En droppe olja gör underverk vid griparen ( den som snurrar runt spolhylsan). Byt nål, fast den verkar hel.
    Har mer förslag om detta inte funkar.
    Före detta symaskinsreparatör.
     
  16. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Tack Klipp!
    Perfekt med lite handfasta tips. Jag ska testa i eftermiddag, och återkommer senare med resultatet thumb.
    rocio
     
  17. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Klipp!
    Tack, nu har jag gjort enl. dina anvisningar och stygnen är betydligt bättre, om än inte perfekta. Om du har några fler tips så provar jag gärna dom också. Tack än en gång!
    rocio
     
  18. Klipp

    Klipp Ny medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej igen,
    Om du vill ha mer hjälp så måste jag veta exakt vad problemet är. Tex lösa styng under/över? Hoppstygn ( missar stygn ibland). Ha de gott!
     
  19. Eva Hedenström

    Eva Hedenström Medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    6
    Har hänt mig också. Jag spolade undertråden för löst. Har du kollat med olika undertrådsspolar - kanske någon fungerar och då är problemet hittat.
     
  20. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Eva!
    Den varianten är också provad ;:(. (F.ö. var jag också på MasAmigos möte i e.m. vilket iofs inte har den minsta koppling till symaskiner).
    Hej Klipp!
    Undertråden dras upp på ovansidan och övertråden dras ner på undersidan :confused:. Inga hoppstygn däremot.
     
    Last edited: 7 november 2013

Dela sidan

Laddar...