Los Suecos,
Jag var in och läste lite på Spaniaboxens hemsida!
Och jag får det till att ett år kostar 149 E för boxen (hyra) samt 242 E för kanalerna!
Totalt 391 E per år, och då är det mer likt Svenska priser!
Men finns de bara runt Torre? - Jag är ju i Nerja...
Och ingår verkligen ALLA de kanalerna...det var ju MÅNGA det som de visar?
Så med ADSL via kopparkabel fungerar det bra för dig?
Felde! Har du något annat alternativ på leverantör?
Först det här med priset. Boxen köper du för 149 Euros, det är en engångskostnad, sedan betalar du 242 Euros/år för programpaketet.
Ja alla kanalerna ingår. Ingen aning hur många skandinaviska och engelska det är med klart över 100, inkl. C-more, SF-kanalen och andra dyra betalkanaler.
Vad gäller om det är legalt eller inte, enligt leverantören är det legalt i Spanien. Själv tror jag att det är som så mycket annat här i Spanien, det är alligalt, dvs. det är varken legalt eller illegalt, det hamnar i en grå zon.
Vet att t.ex. SVT-World försökte få bort dessa IPTV-leverantörer i Spanien, men misslyckades.
I våras var det en av dessa leverantörer som fick stänga från en dag till en annan. De fastnade i myndighetens klor, men precis som Al Capone, inte p.g.a. av verksamheten, utan för att de fuskade med IVA och skatten..... allt var cash utan kvitto.
Dessa leverantörer, de är ett antal, har opererat här under många år och myndigheterna har inte rört dem. Hur som helst så kan jag inte tänka mig att vi som användare löper någon risk.
Samma typ av produkter finns även i Sverige för invandrarna, en leverantör i Malmö fick stänga för ett tag sedan.
ADSL. När vi flyttade in i vårt hus så hängde det två smala, nakna koppartrådar som utgjorde kopplingen mellan huset och stolpen. Det fungerade! Satte i alla fall på lite isoleringsband.