Sveriges första självbombare

Diskussion i 'Spanien' startad av SolenLyser, 12 december 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag funderar litet kring "självbombaren i Stockholm":


    År 711 korsade araberna Gibraltar sund med trettontusen män. På åtta år hade man intagit stora delar av den Iberiska halvön.
    Först år 1492 lyckades Los Reyes Católicos, Ferdinand och Isabella att driva ut den sista muslimska makthavaren, Mohammad XII från Granada.

    Snyggt jobbat! I Sverige behöver man inte invänta någon invasion, Öresundsbron är öppen för alla som vill njuta den svenska honungen. De som före inresan kastat bort sina pass åtnjuter extra förmåner.

    Jag är så glad att jag (snart) är Spansk!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Det var ju tur att det var en amatör och en ***** nolla. Hade hela bomben gàtt av, sà hade det tydligen blivit mànga fler skadade eller döda.

    Nu är det ju bara en idiot mindre
     
    Last edited: 13 december 2010
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det här var väntat. Frågan var: när? Dessutom finns det likadana vettvillingar kvar lite varstans...kallas för fundamentalister, fanatiker osv
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vaya Solen...
    Nu får vi nyansera oss lite...Spanien är inte fritt från bombare.
    Tänk på år 2004 då tågen bombades av muslimska terrorister.
    Sen har ju Spanien bombglada ETA att tampas med.
    Spanien har ju mer än 500.000 muslimer trots år 1492...
    Sverige har också kanske 300.000. Men alla är ju inte presumtiva
    bombare. Det finns fundamentalister i alla läger..Hemska monster..
    Religionen ställer till det..se på Knutby om än i "liten" skala...

    Ciao P ;;;;;)

    PS. Man kan fundera över hur en till synes "normal" 10-åring växer upp i Sverige,
    har lätt för sig,ser bra ut, omobbad antagligen - kan låta sig indoktrineras,manipuleras,övertalas till ett sån´t illdåd. Samma i Knutby egentligen..Enl vad man nu läst var ju inte bombaren en "svag" typ.. DS.
     
    Last edited: 13 december 2010
  8. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Vad jag menar är att där jag nu bor är jag inte utsatt för presumtiva bombare, risken är definitivt större om jag bodde i Malmö. Jag vill också påpeka att tågbombningen i MAdrid var en påtryckning för att störta PP - och där vann terroristerna!

    Var bor förresten muslimerna? I Andalusien?
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Mjoo, risken att du skulle bli utsatt på din ö är väl försumbar
    ...om nu inte ETA vaknar upp...Dom smällde ju på Mallis
    för inte så länge sen. Men det är väl obekvämt långt till Teneriffa.

    Var bor mussarna? Ja i hela Spanien tror jag men mest i storstäderna.
    I Torrevieja är det en jättegrupp också. Mest marockaner förstås.

    Ciao/P ;;;;;)
     
  10. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Marockaner bor också längs kusterna i Andalusien, pga alla växthus där de jobbar (om de har jobb). Till Almeria (staden) kommer det massor från Afrika, de flesta är säkert muslimer. Där i hamnen har de arabisktalande tolkar som kan ta emot folk. Där finns även en stadsdel där det bor flest muslimer (minns inte vad det heter, men det är inte viktigt).
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Tror knappast risken för bombattentat har ökat pga bron.
    Ingen kontroll pà sundsbàtarna dà det begav sig.
     
  13. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
  14. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  15. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Bra kan man ju tycka att den var, sen att allt är rent skitsnack är ju en annan femma.

    Visst har han en poäng. Men att skriva att allt är ett pàhitt och igentligen finns inga muslimska terrorister utan det är "vildhjärnor, knäppgökar eller självutnämnda martyrhjältar" som inte alls är organiserade....

    Som sagt, han har en poäng. Men sedan blir han helt förblindad av sina egna politiska àsikter och sitt eget hat mot Säpo.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...