Svenskt godis och mat på Teneriffa

Diskussion i 'Teneriffa' startad av frida, 25 november 2012.

  1. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon som känner till en affär som heter Sött och salt i Los Cristianos, Tenerife? En affär som har svensk mat och godis?:sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. brevik

    brevik Ny medlem

    Blev medlem:
    14 september 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Sött & Salt

    Hej!
    Jo den butiken ligger på torget precis mitt emot spanska kyrkan. Jag har varit där många gånger o köpt godis, men mat vet jag inte om jag nångång sett, men då kan jag rekomendera en butik som ligger rakt upp från sött & salt ca 100m (kommer tyvärr inte ihåg vad den heter) men där köpte jag kaviar och knäcke bla.
    Lycka till thumb
     
  4. MagnusH

    MagnusH Medlem

    Blev medlem:
    22 juli 2014
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    3
    Finns dessa butiker kvar numera, 2014?
     
  5. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Butiken Sött och Salt i LC har upphört. Eventuellt finns butiken i La Laguna kvar. Jag gillar saltgodis men jag tror inte det faller alla spanjorer på läppen. Jag hittade det sista paketet Leksand knäckebröd på snabbköpet Carolina (rakt upp från där Sött och Salt låg , ca 100 m). Carolina fyller på förrådet av svenska vanor nu när säsongen startat, första snön har ju börjat falla i Sverige. Tyvärr har IKEA i SC spårat ur vad beträffar att marknadsföra svenska livsmedel av hög kvalitet. Vi har inte varit där på flera år på grund av detta. LIDL har vid två tillfällen haft kampanjer med nordiska livsmedel av högsta kvalitet med ett eget varumärke, Sødergården.
     

    Bifogade filer:

    Last edited by a moderator: 21 september 2014
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. MagnusH

    MagnusH Medlem

    Blev medlem:
    22 juli 2014
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack för bra svar!

    Saltgodis är ett behov för mig.
    Skall kolla in Carolina, när jag kommer ner vad gäller svenska varor.
     

Dela sidan

Laddar...