Studera spanska i Barcelona för mig som är 40?

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av svenssm, 2 januari 2011.

  1. svenssm

    svenssm Ny medlem

    Blev medlem:
    27 december 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tänker ta ett break från jobbet och allting här hemma och åka ner till Spanien och plugga spanska i 12 -16 veckor från april.
    Nån som har bra tips på vad jag ska tänka på, när man som 40-årig singel åker ner. Nån särskild skola som är bra, bra tips på boende etc...

    MVH

    //Martin
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Boende hittar du enklast genom Idealista.es. Där finns mycket att välja pá men betala inget i förskott. Du hittar mánga saker att tänka pá när man ska hyra här i forumet.

    Min fru pluggade pá Don Quijote och tyckte de var bra. Men det finns mánga skolor att välja pá. Genomgáende är nog att klasskamraterna kommer att vara 20-25 ár.

    Annars är ingen álder fel i BCN. Som alcalden säger: En BCN tot hi cap, peró no tot
    s´hi val. (I BCN ár allt möjligt men allt är inte lämpligt)
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola,
    Jag har inte studerat i Barcelona, dock i Alicante, hos Proyecto Español. De har en skola i Barcelona, Granada och Madrid också. På sommaren var det många unga men en del äldre också. Jag tror att den äldsta var en gång
    80+:)
    Skolan har en websida med mycket bra information: HOME - Proyecto Español
    Den granskas av CSN och Instituto Cervantes, vilket är en sorts "garanti". Iaf har jag varit nöjd.
    Lycka till
     
  5. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jovisst, vi tyckte om Barcelona. När vi slog på TV´n insåg vi snabbt att språket i Katalonien är katalanska, inte kastillianska. Således, om det inte är speciellt billigt att bo i Barcelona, varför just den landsdelen? Baskien hade jag också undvikit!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Priset kanske inte spelar så stor roll. För mig gör det och därför har jag valt Proyecto Español (Alicante). De har mycket konkurrenskraftiga priser, och undervisningen är ua.
     

Dela sidan

Laddar...