Studera i Barcelona eller Alicante?

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av Bebbe, 31 augusti 2010.

  1. Bebbe

    Bebbe Ny medlem

    Blev medlem:
    31 augusti 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Vilken stad är bäst. Funderar på plugga spanska på ABC i Barcelona men är även inne på Alicante. Någon som har studerat spanska i någon av dessa städer? #raderat av admin#
     
    Last edited by a moderator: 31 augusti 2010
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. anna9

    anna9 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2008
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Vilka städer menar du?
     
  4. davve

    davve Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    1
    Beror lite på vad du är ute efter för typ av studentliv? Barca är ju en storstad med så mkt annat också! :)
    Alicante skulle jag nog rekomendera, renare spanska där också! ;:;;)
     
  5. Bebbe

    Bebbe Ny medlem

    Blev medlem:
    31 augusti 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur menar du med renare spanska?

    Har du studerat i Alicante, och vilka gick du via? Jag funderar på SI, måste säga att Barcelona lockar nog mest...
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. davve

    davve Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    1
    Jo det jag menar är att egentligen så är ju Katalanska det officiella språket i Barca, så att går man omkring på stan och pratar och lyssnar på folk i butiker, mataffärer och dylikt så pratar de flesta ett språk man absolut inte förstår ;) Många är också ovilliga att tala spanska fast de kan...
    I Alicante talar alla spanska, och studentlivet är bättre där pga det är mindre och säkerligen bättre sammanhållning.

    Men är inte studierna prio ett, utan allt annat runt omkring så då kan nog Barca vara ett säkrare kort! Den staden har ju allt, samt är man ute efter ett häftigt uteliv så slår Barca det mesta andra!
     
  8. Bebbe

    Bebbe Ny medlem

    Blev medlem:
    31 augusti 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok då förstår jag :) får jag fråga om någon av er gick via Study International, funderar på att söka via dem nämligen
     
  9. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Känner inte till de faktiskt. :confused:
     
  10. LSW

    LSW Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag studerar i Alicante just nu. Barcelona har jag ingen erfarenhet av sa kan inte riktigt jamnfora dom staderna. Men kan rekomendera Alicante iaf! thumb
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har studerat i Alicante under flera somrar. Hos Proyecto Español. Den finns även i Barcelona, Madrid och Granada. Bra priser...
     

Dela sidan

Laddar...